Son zamanlarda yaşadığımız isim karışıklığı yüzünden Beril ismini diyanete sormak istedim ve şöyle bir cevap geldi.
TDK Kişi Adları Sözlüğüne göre Beril ismi “doğada altıgen billurlar durumunda bulunan, saydam, çoğu yeşil renkli berilyum ve alüminyum silikat” anlamlarına gelmektedir. Buna göre “Beril” ismi yerine yukarıdaki şartları taşıyan; dinimize, örfümüze, kültürümüze ve tarihimize uygun; anlamı güzel bir isim verilmesi tavsiye olunur.
Sizin bu konuda düşünceniz nedir ? Herkese Beril koycaz dedik kapı süsü yaptırdım. Anne babalık görevimiz tabiki anlamı güzel hesabını vereceğimiz bir isim koymak. Şu an Beril isminden dönmek benim için bir gurur mu oldu onu da bilmiyorum herkese yaydik kapı süsü yaptırdık diye bilemiyorum. Siz olsanız ne yapardınız ?