Sma sosyal medya kanalı ile insanalrın fark ettiği bir hastalık maalesef, yüzlerce başka ağır ve nadir gen hastalığından birisi.. evlilik öncesinde şükür ki artık Türkiye de bunu testlere ekledi li bu gerçekten başarılı bir adım. Dilerim eşler esgeçmez dilerim hatta zorunlu hale gelir, hani onu yaptırmayan evlenemez falan densin verem gibi.. ancak bence zaten çocuk bilince olan her çift bebeklerini olası genetik hastalıkları karşı test ettirme zorunluğundadır. Devlet veya ünv hastanelerinin genetik bölümleri var, ben tüp bebek ile hamile kaldım ve doktorum benden nifty yanısıra detaylı bir gen testi istedi ve bunun için de bize koç ünv adres gösterdi. Önce biraz ‘ya neden illa ki ırası’ falan diye homurdandık ancak yine de söylenileni yaptık, evet sonuç 8. Haftada geldi bizim testin ki ben 25-26 haftalık falan hamileydim sanırım o arada.. yukarıda yorumda yazmış bir hanımefendi, iki sma’lı çocuk kaybından sonra pgt ivf ile hamile kalmış ! Düşünsenize, benim hayalim çiftlerin daha çocuk sahibi olmadan, hamile kalmadan sma risklerini öğrenip yüksek ise bu yöntemle çocuk sahibi olmaları ve böylece eminim li zaman içinde sma da tarihin tozlu sayfalarına gömülecek, çocuklar ölmeyecek, anneler babalar aileler ğzğlmeyecektir.. çağ çok şükür ki buna elverişli, kullanmak lazkm..