Merhaba anne adayları. Sizlerle sezeryan doğum tecrübemi paylaşmak istedim. Acı eşiğimin düşük olduğunu düşündüğümden kaynaklı kendi tercihim doğrultusunda spinal anestezi ile sezeryan doğum gerçekleşti. Dün sabah saatleri itibariyle hastanede yatışım yapıldı nst bağlandı ve damar yolu açıldı. Sonrasında ameliyat kıyafetlerini giyip ameliyathaneye giriş yaptım. Spinal anestezi ile ilgili şunu söyleyebilirim, acaba uyuşur muyum gibi endişelerim vardı. Öncelikle oturur vaziyette çenenin göğüs bölgesine dayanmasını ve omuzların aşağı indirilmesi gerektiği söylendi ve bel bölgesine iğne yapıldı. İnanın hiç ağrı duymadım. Elbette kişiden kişiye değişiklik gösterecektir fakat sinek ısırığı diyebilirim. Sonrasında ayaklarımda sıcaktık hissettim ve yatış pozisyonu ile birlikte önüme çarşaf gergi yapıldı. Göğsümden aşağıya karıncalanmalar hissettim ve sonrasında komple uyuştu. Uyuşmanın ardından sonda takıldı. Ameliyatım başlamasından 10 dakika sonra çocuğum dünyaya geldi 🥹 boy kilo vs ölçümü yapıldıktan sonra benim giydirilerek sizin odanıza götürülüyor. 40 dakika kadar dikimim devam etti. Bu süre zarfında zaten başınızda duran anestezi uzmanı sizi konuşturuyor bu da heyecanınızı atmanızı sağlıyor. Şahsen bebiş alındıktan sonra herhangi bir endişe veya heyecan hissetmedim. Ameliyatın bitimiyle birlikte odaya götürüldüm ve 4 saat kadar uyuşukluğun geçme süreci oldu. Sizlere tavsiyem bu süreçte hazır ağrı sızı hissetmiyorken bebişinizi emzirmeye çalışın. Fakat unutmayın ki her bedenin kendine özgü bir emzirme süreci oluyor. Normal doğumdan sonra 4 gün süt gelmeyen veya sezeryan sonrası hemen sütü gelen bir çok örnek mevcut. Bu sebeple süt konusunda endişelenmeyip olağan olduğunun bilincinde olmanızı isterim. Bir kaç bebişi emzirme deneyiminden sonra göğüs ucumun olmasının da etkisiyle rahatça tuttu ve emmeye başladı. Yine bu süre zarfında hemşireler belli saat aralıkları ile gelerek karnınıza hafif baskı yapıp içerideki biriken kanı dışarı atmaya çalışıyorlar. 3 defa bu şekilde gelip baskı uyguladılar. 2si uyuşukluğumun olduğu zaman dilimine denk geldiği için acı duymadım fakat 3.dünde bir miktar acı hissettim 🥲Gel gelelim uyuşukluğun da bitmesi ile ve spinal anestezi almış olmanın da sonucu olarak boynum ile akciğer tarafında yoğun batma ve ağrı hissettim. Doktor ile görüştüğümde bunun herkeste aynı etkiyi de yaratmadığını belirtti. Bu konuda sizlere tavsiyem yanınıza sade nescafe almanız yönünde. Süt tozu ve şekersiz.kafeinin bu ağrıyı azalttığını söyledi doktorum. Sezeryan kesiğimde ise hiç ağrı yoktu diyebilirim. Uyuşukluğun tamamen geçmesi ile kesinlikle bol bol yürümenizi tavsiye ediyorum. İlk ayağa kalkmak zor olacaktır ama yürümeye başladıktan sonra hemen ayağa kalktığınızı sizler de göreceksiniz. Çok yürümemden kaynaklı hem gaz çıkarabildim hem çabuk hareketlendim hemde lavabo ihtiyacımı aynı gün giderebildim. Yine bu aşamada sizlere şu öneride bulunabilirim. Depend kesinlikle yanınızda bulunmalı. Ben 5 tane aldım ve hepsini tükettim. 73 kilo ile doğuma girdim ve L beden gayet rahatlıkla iş görüyor. Yine yanınıza almanız gereken diğer önemli şey ise pijama takımı ve gecelik. İlk etapta gecelik kullandım çünkü hemşirelerin pansuman aşamasında çok kolaylık sağladı gün içerisinde aynı gecelik iş gördü. Ertesi günü ise önü düğmeli pijama takımı kullandım. Ben 3 tane pijama götürdüm fakat 2sini kullanma ihtiyacı gördüm. Bebiş için ise 4 5 parça tulum götürmek yeterli oluyor. Tulum dedim çünkü bebek için tek parça kıyafet kullanmak gerçekten kurtarıcı oluyor. Önü hep düğmeli veya fermuarlı almanızı önerebilirim. İlk anne olacaklar İçin büyük kolaylık sağlıyor. Ve yine 3 müslin 2 penye battaniye almıştım. Valizi hazırlarken fazla mı acaba diye düşünürken oldukça gerekli olduğu tecrübesini edindim. 10 tane bebek bezi götürdüm yanında 5 tanesi 2 gün İçin yeterli oldu. Ayrıca sütüm tam olarak gelmediği için hemşire önerisi ile mama aldım ve 2şer saat ara ile şırınga yardımı ile bebeğe içirdim. 5 gün kadar beslemeye ayrımda önem vermelisiniz ki bebiş sarılık olmasın. Ve şunu sa belirtmek istiyorum doğduktan sonra aynı gün içerisinde bebeğim 250 gram kilo verdi bunun da normal olduğu söylendi ödemi indiği için bu durum size endişe yaratmasın. Şimdi 2. Günümden size yazıyorum. Öğlen saatlerinde Taburcu oldum bol yürüyüşten kaynaklı kimseye ihtiyaç duymadan işlerimi kendim halledebiliyorum ve bebeğim ile rahatlıkla ilgilenebiliyorum. Bu sürecin geçici olduğunu unutmayın ve tecrübenizin tadını çıkarın ☺️ Detaya inmeden bu ürünlerin bu süreçte kesinlikle çok işe yaradığını tecrübe ettim. Emzirme yastığı, depend, şırınga, müslin, penye battaniye, önden düğmeli bebek tulum, anne gecelik, 1 numara bebek maması, sade nescafe, göğüs ucu kremi ve gümüş kapak. merak ettiğiniz konu varsa sorabilirsiniz 🤗