@pheobebuffay Memur sgk lı farketmiyor, toplam 16 haftanız var en fazla 37. Haftaya kadar çalışma imkanınız var. 37 den sonra izne ayrılmak zorundasınız izniniz de o zamandan itibaren başlıyor. Doğumunuz ister 38 ister 40 veya üzeri olsun farketmiyor, çalışamaz raporu aldığınız andan itibaren doğum izniniz başlamış oluyor bunu da en geç 37 de almak durumundasınız o kısmı mecburi oluyor. İsterseniz 32 de izin hakkınız doğduğunda alırsınız isterseniz 32 de çalışabilir raporu alıp en fazla 37 ye kadar çalışabilirsiniz. 32 de çalışır alıp 37 ye kadar çalışmak istemezseniz de aradaki vakitte de raporu çalışamaza çevirebilirsiniz sorun olmaz. Çalışamaz raporu işlendiği an izin başlamış olur.