Anonimmm95 ben de henüz doğurmadım ama bizim gibi doğuran kedili arkadaşım var. Öncelikle hiç öyle alıştırmak için ekstra çaba gerektirecek bir durum yok demişti. Bir kaç basit ev kuralı oluşturdum ben (ki ben pimpirikliymişim :)) çoğu kişi bu kadar bile koymuyormuş;
1- bebek yaklaşık 4 aylık olana kadar asla aynı odada yalnız kalmayacaklar.
2- kedilerin tırnakları düzenli kesilecek (ayda bir), tüyleri düzenli taranacak (gün aşırı)
3- bebek 40ını geçene kadar, direkt olarak kedi ile temas etmeyecek, kedinin temas ettiği yere de temas etmeyecek (babynest hayat kurtaracak :)) sadece birbirlerinin kokularını duymalarına izin verilecek.
4- bebek yaklaşık 6 ayı geçene kadar kedilerin uyuduğumuz odaya girmesine izin verilmeyecek (bunun için uyunulacak odayı şimdiden kapatıp alıştırmak lazım, bizimkiler alıştı bile, bir aydır yatak odası steril ve kapalı)
Bebeğin hassas döneminde hijyenine ve hareket kabiliyeti kazanamadığı dönemde kedinin bebeğin üzerine falan çıkmamasına dikkat ettiğimiz sürece, geri kalanının pek sıkıntı olacağını zannetmiyorum.
Onun dışında mutlaka hır gürleri olacak, ne kadar sakınırsak sakınalım bebek büyüyüp de kediyle oynamak istediğinde bir kaç çırmık yiyecek :) bunları tolere edeceğiz ve birbirlerinin sınırlarını öğrenmelerine yardımcı da olarak keyifle izleyeceğiz :)