Şimdi eğri oturup doğru konuşalım. Evet, bu tasarımın, bunu barındıracak serverın, bakımı vs bunların ücretini tek başına birinin yüklenmesi zor. Reklamlar böyle durumlarda kurtarıcı oluyor. Tasarımdan, hosting vs durumlardan anlamaz bir insan değilim... ama burda biraz işin abartıldığını görüyorum. Benim sadece bildiğim 3-4 tane uygulamanız var. Günlük ortalama 100.000 reklam görüntülenmesi sizi ayakta tutar, 200.000+ üzeri ihya bile eder.
Şimdi bu bir yana, moderatör arkadaşlarımız bildiğim kadarıyla gönüllüler. Bu işten bir kar amacı zaten gütmüyorlar. Etrafta bir admin görüyorum. O da sahibi olmasa da bu paydadan kârını alan bir arkadaşımız olduğunu varsayıyorum. Yani bu olaydan kazanan çok kişide yok.
Bir de bunlara türlü hata ve bugların düzenlenmemesi veya iki ay öncesine ait bir güncellemeyle kalmış uygulama görüyoruz. Hani insan o reklamların bir karşılığını görmek istemiyor desem yalan olur. :) Bu işler genellikle böyle oluyor. Kazandığının bir kısmını yine o işe yatıracaksın ki hem memnuniyet artacak hem de işin daha büyüyecek. Basit bir işletme mantığı.
Şimdi, ben bütün bu saydıklarıma rağmen değişiklik namına sadece daha boğucu, sık aralıkta reklam görüyorsam işin safi para için yapıldığı gibi yanlış olabilecek kanılara varıyorum. Çünkü o reklamlarla boğduğunuz kişiler potansiyel müşterileriniz, e bu taktiğe de müşteri kaçırma denebiliyor. :) Bilmem derdimi üslubuyla anlatabildim mi sayın
@adm arkadaşımız :) Tanışmıyoruz, çoğunluğu varsayımdan ibaret. Ama gözlemlerim bu yöndedir.