Byz55 Evet bakılıyor, bakılmıyor diye bir şey yok. Benim rahim ağzı yetmezliğim ayrıntılı ultrasonda 21+5 haftalıkken teşhis edildi.
Yalnız devlette yaptıran arkadaşıma bakılmamış. Ben özele gitmiştim ve perinatolog ile risklş gebelik uzmanı bakmıştı. Riskli gebe değildim o zamanlar, riskli gebe uzmanı da o gün için gelmişti ve bana da şansıma girmişti.
Ölçümleri önce perinatolog yaptı, sonra rahim ağzına bakalım dedi. Önce karından baktılar, 1cm açılma ve 20mm kısalma görünce , doğru ölçüm olsun diye alttan da bakıldı. Alttan da karından da aynı şekilde ölçüldü.
1 hafta ilaçla tedavi denendi. Sonrasında erken doğumu engellemek için, 22+5 haftalıkken rahim ağzına dikiş atıldı yani servikal serklaj oldum.
39+5 iken geçen hafta dikişim alındı.
Şuan 41 haftalık oldum, evde sancımın gelmesini bekliyorum 2 günde bir kontrole giderek.