Tugbakalenci Geçenlerde bir doktora gittim ve bana vajinal progestan fitilin 24. Haftadan sonra bi faydası olmadığını söyledi . Erken doğum riskinden dolayı kullanıyorum . Şuan 28 haftalık olduk . Benim gibi olupta , Gebeler kaçıncı haftanıza kadar kullandınız progestan ?
elifiii Tugbakalenci 5. haftamdan beri degisken dozlarda kullaniyorum, son gune kadar da kullanacagim. 36+2 deyim. Riskli gebeliklerde ise yaradigini dusunuyorum. Fitil olarak cok az kullandim rahatsiz oldum o histen. Hap olarak kullaniyorum.
Bilinmeyen34 Tugbakalenci benim doktorum doğurana kadar kullanacaksın bende kullandım dedi. Ben ilacin faydasi oldugunu dusunuyorum. Bebege ve banada yan etkisi yokmus doktora sordum
Nurbanu34 Tugbakalenci benim 22.haftada rahim ağzıni ölçtügünde 25 mm çıktı ve sınırdı. Hemen progestan fitile başlattı doktorum 25.haftada 34mm olmuştu. İlac işe yariyor gayette şuan 27.haftadayim ve kullanmaya devam ediyorum.
BarBeyzazer 33. Haftada kullanmaya başladım bence işe yarıyor sancılarım çok yüksek çıkmasına rağmen açılmam falan olmuyordu
elifiii [bilinmeyen] bir önceki gebeliğimde erken doğum yaptım ve nedenini bulamamışlardı. Bir sürü şeyden şüphelendikleri için Önlem amaçlı başladık, sonra da ara ara hafif lekelenmelerim oldu ama hiç rahimde içinde kanama alanı görülmedi ben ilacın etkili oldugunu düşünüyorum.
EzgiDilekAta Tugbakalenci 36 haftalığım hala fitil olrk alıyorum geceleri 37 debırakıcaksn dedi doktor erken doğum riskim var progestan tutuyo resmen
elifiii [bilinmeyen] progesteron hormonu hamilelikle birlikte artması gereken bir hormon. Rahimi bebeğin tutunması, yerleşmesi ve gelişmesi için uygun hale getiriyor aynı zamanda ileri haftalarda erken doğumu engelliyor. Ölçülen değeri dr unuz düşük bulmuş ki dışarıdan takviye ihtiyacı duymuş. İlacınıza devam edin, cok ayakta kalmayın. İnşallah sağlıkla kucağınıza alırsınız.
Balbocegim3561 Tugbakalenci canım ben 32 hafta olcam 34 e kadar devam dedi hiç bırakmadan kullanıyorum hamile kaldığından beri
elifiii [bilinmeyen] beta hcg ile progesteron ayrı değerler. Hamileliğinizşn sonuna kadar kullansanız da bebege yada size zararı yok. Nasıl ki kanı sulandırmak için ilaç alıyorsunuz, progesteron da aynı şekilde. Yeter ki süreci en iyi şekilde geçirin, sağlıkla kucağınıza alırsınız inşaallah.
elifiii [bilinmeyen] hamileliğin her üç aylık dönemleri için referans aralıklar var şunanda ezberimde değil ama internette yazarsanız bulursunuz. ilk tirmesterda progesteron hormon aralığı ne olmalıdır diye.. tabiki artacaktır değeriniz. Ama kendi kendinize tahlil yaptırmayın, dr unz ultrason takibinde verileri inceler ona göre karar verir. Beta hcg niz düzenli artış gösterir, kese de normal büyürse sıkıntı olmaz.
elifiii [bilinmeyen] 🙏🏻stres yapmayın, bol bol dua edin. Cok korkarsanız negatif şeyleri çekerseniz, Allah var dua edin..