Kızlar merhaba, ansızın gelişen doğum hikayemi bende yazçak istedim😊
39+2 olduktan sonrasıcak sıcak bir sıvı geliyordu, akıntıya benziyordu ama sızıntı olabileceğinden şüphelendim çünkü çamaşırımı baya ıslatıyordu. İlk doğumum normal olduğu için bunu da öyle istiyordum o yüzden sızıntı ihtimalinden korktum su azalırsa sezeryana gidebilir diye. 39+3 de kendi doktorum izinde olduğu için üniversite hastanesinden acile giriş yaptım, ultrason da herşeyin normal olduğunu, alttan muayene de vajinanın olması gerekenden ıslak olduğunu söylediler. Nst de sancılarım çıkıyordu ve açılmam 1 cmdi, yatış vermek istediler. Yatılı kabul etmeyip kendi hastaneme gitmek istedim 15-20 dkya kendi hastaneme geldim ebe kontrol ettiğinde 3-4 cm açılma var dedi çok şaşırdım hatta yanlış muayene ettiğini düşündüm bu kadar kısa sürede o kadar açılmam olacağına inanamadım. Eve gitmek istedim ama ebe izin vermedi hem ikinci doğum hemde yarım saat bile sürmeden bu kadar açıldığın için riske atamam dedi. Yatış verdi ama hala inanamıyorum çünkü ilk doğumum 40+6 da 24 saatten fazla sürmüştü. Bir saat geçti 5 cm oldu nst bitti bu arada ebe nöbet değiştirdi yeni ebe göçmen ve orta yaşlıydı bir bakışı bile bana çok güven verdi, her sancı da pilates topunda zıplamamı sancı yokken daire ve sekiz çizmemi söyledi, doktorum doğuma yetişemese bile hiç dert etmezdim çünkü çok bilgili ve becerikli bir ebeydi, alttan muayene de hafif bastırarak bebeğin kanala inmesini sağladı ama hiç acı çekmedim o kadar iyi yöntemleri vardı. 6 gibi hastaneye yayılım yapıldı 8 den sonra iyice sancılarım arttı biraz da suni sancı desteği vardı ama kendi sancılarım gibi hiç zorlanmadım. Her sancı geldiğini hissettiğimde derin nefes alıp zıplamaya başladım ve eşim belime bastırdı sancıları çok kolay karşıladım saat 22.00 da muayene etti 8-9 cm dedi artık doğum başlamıştı makastan inmedim bebek sol tarafta yanlış geliyormuş beni sola yatırdı her sancıda ıkınmamı söyledi ve eliyle bebeğin yerleşmesine yardım etti. Ebe müdahale etmese doğum sürecim uzayabilirdi. Sonra başı büyük olduğu için aşağı inip tekrar yukarı çıkıyordu makastan indirdş ve çömelerek ıkındırdı. Artık kakam gelmiş gibi hissediyorum dedim tekrar makasa çıktım 15-20 dk sürmüştür sancım geldikçe ıkındım o andan sonra bebeğin çıkmasına odaklanıp onların söylediğini dinlemeye çalıştım çünkü ne kadar uyumlu olup onların dediği gibi yaparsanız doğum kolaylaşıyor. Sonra bebeğimin geldiğini anladım ama kafası büyük olduğu için biraz zor çıktı küçük bir kesi attı doktorum ben ebeden bastırmasını istedim çünkü yorulmuştum. Yine hiç canımı açıtmadan farklı bir şekilde bastırdı eş zamanlı bende ıkındım ve bebeğim doğdu. Bütün ağrılarım geçti bebeğimi temizleyip verdiler giyinmeye götürdüler aklım bebeğimdeydi dikişimi yaptı doktorum plasenta kendiliğinden çıktı hiç ağrı sancı hissetmedim ilk doğumda da öyle olmuştu. Sonra odama geçtim bebeğim geldi herşey mucize gibiydi bu kadar kısa sürede olmasına çok şaşırmıştım abisi gibi geç doğacak diye düşündüm hep o yüzden doğuma çok var gibi geliyordu. En güzeli böyle olmasıymış kendinizi ne zaman doğum yapacağım stresine sokmayın herşey gönlünüzce olsun sağlıcakla bebişleri kucağınıza alın inşallah😊