Gozde11 Rahim kısalığı hakkında sorularınız varsa alabilirim .Serklaj olmadan 4 mm ile normal doğum yaptım ☺️
Koyuncu Maşallah Rabbim sağlıcakla büyütmeyi nasip etsin inşallah canım ❤️ Ben şuan 14 haftalığım, ilk gebeliğim 16 haftada kaybettim rahim ağzı kısalığı dediler. Bu haftada 3 mm dediler, senin süreç nasıl ilerlemişti acaba Gozde11
iremsenpli11 Gozde11 nasıl oldu bu peki ? Süreci anlatirmisiniz ? Ben 1.8mmken serklaj oldum 22.haftamda şu an 26yiz sürekli yatıyorum az bir dolansam evin içinde hemen ağrım oluyor . Sizin kaçıncı haftada başladı kısalma ?
ZeynepNilDuran Gozde11 süreç nasıl oldu? Neler yaptınız? Ne zamandır beri kısalmanız oldu? Teşekkürler
Binnur-cam Gozde11 yaa sağlıkla büyüt bebeğini inşallah 🤲 benimde 13haftamda önlem amaçlı atıldı dikişim şuan 24 haftadayız rahim ağzı 15 mm dedi doktor hunileşme var ilk hedefimiz 28 görmek dedi .. Yaklaşık 3 haftadır aynı ölçümüm ne gerileme ne ilerleme var şükürler olsun ağrım sızım yok .. Progestan fıtıl kullanıyorum sabah akşam bide makattan endol kapsul verdi onu yapıyorum magnezyum içiyorum süreklide yatıyorum sağolsun annem kayınvalidem bakıyo .. Takmamaya çalışıyorum tabiki ama korkmuyoda değilimmm Allah hepimizin yardımcısı olsun 🤲
Gozde11 Koyuncu canım senin çok erken serklaj gerekebilir.Ya da hep yatmayı göze alacaksın .Benim 19. Haftada 18 mm di 29. Haftaya geldiğim de 9 mm di 6. Ayımdan sonra hep yattım. doktora gittiğimde progestan fitil magnezyum ve proluton iğne olmama rağmen her gittiğimde kısalıyordu yatmama rağmen.Bence en önemli şey yatmak 5 dakikadan fazla ayakta kalmamak duşa bile haftada bir 10 günde 1 oturarak girerdim .Eşim sabahtan kahvaltımla yemeğimi ayarlardı sadece mutfaktan gidip alıp yer tepsiyi bile o şekilde bırakırdım.Tek başımaydım çünkü.Ama kısalmam 19 mm ile başladığı için mm düşse de son haftaya kadar geldim 3 mm çok az malesef serklaj olursanız artacaktır
2kidsmom_ iremsenpli11 acaba nasıl bir ağrı oluyor? Ben 18+5 deyim karnım 2 gündür ağrıyor. Bu hafta progestan fitile başlattı doktorum
Gozde11 iremsenpli11 19 .hafta civari başladı benim ben çalışıyordum tatillere gidiyordum rutin kontrolümde doktor kısaltmayı gördü ama yat demedi sadece pilatesi bırak denize girme vs DİE söyledi.daha sonra 29.haftada gittiğimde 9mm e 32.haftada 6mm e düştü ama ona rağmen normal doğumum 5 saat sürdü siz yatıp progestan kullanın bebeğin düşmesi o kadar da kolay olmuyor doğumum 40.haftada suni sancıyla oldu bebek gelmek bilmedi :))
Sulee- Ben de serklajlıyım ikinci kez. 34mm iken 15. haftada yaptılar. Sağlıkla sıhhatle kucağımıza alırız yavrularımızı inşallah
Gozde11 2kidsmom_ regli ağrısı gibi hafif sancı canım .Ama hiç ağrım yokken tesadüf görüldü kısalma.Ağrılarım 30. Haftadan sonra bebek ağırlaşıp rahim kısa olduğu için başladı
Damlanek iremsenpli11 bu durum bende de oluyor 33mm çıktı rahmim bende fitil kullanıyorum 25 olursa dikicem dedi 2-3 hafta sonra kontrolüm var genelde evde uzanıyorum çok hafif işler yapıyorum evde
Aysenur46- iremsenpli11 bende serklajlıyım aynı ağrılar bendede bar inanirmisin biraz yürüsem sancım oluo gibi böyle adet olmadan önce olur ya korkuorum sonra geçio uzanınca 🥹🥹
Gozde11 ZeynepNilDuran 20. Haftadan 40. Haftaya kadar tv karşısındaydım .Sadece doktora gittik arabayla doktordan çıkınca bir kahve içmeye yürüyordum .Duşa 10 günde bir otururqk giriyordum .haftada bir iğne akşamları progestan ve magnezyum içiyordum .
Gozde11 Damlanek kaç haftalık bebeğiniz .25.hafta falanda 25 mm de dikilmeyebilirsiniz 25 altı sınır çünkü yatarak yavaş hareketlerle geçirebilirsiniz
iremsenpli11 Aysenur46- bazen kas ağrıları yani bebek büyüdüğü için rahimde genişleme olduğu için vs ondan da olabiliyor ağrılar ama biz korktuğumuz için herşeyi sanki bişey olcakmiscasina yorumluyoruz aslında sakın kalmak ve vakiti güzel geçirmek önemli olan . Ama ne sakın kalabiliyorum ne vakti güzel geciiryorum bakalım hayirlisi canım çok sıkılıyor 🥺
Koyuncu Gozde11 çok özür dilerim 3 mm değil 34mm demişti sanırım. Ama şey dedi 40 mm altını riskli görüyoruz. Devlette de normal sıkıntı yok 25 mm ye kadar denildi. Aklım karıştı. Bende gün aşırı yatıyorum. Arada dolaşıyorum evde o kadar. 3.haftamdan itibaren Progestan fitil kullanıyorum işte
Damlanek Gozde11 malasef yatmak bana göre de değil ama her ihtimali düşünüyor insan dr yat demiş nasıl normal hayattaki gibi davranalım ? O kadar çok örnek var ki iyi yada kötü hele bu durumda bu hormonlarla herşyden etkileniyor insan
iremsenpli11 Gozde11 valla kimisi öyle diyor kimisi böyle ne yapacağımı şaşırdım bende Allah hakkımızda hayırlısını versin inşallah bende sizin gibi bebeğimi kucağıma alırım sağlıklı sıhhatli
ZeynepNilDuran Gozde11 maşalah sevindim aynı durum bende ee var. 35. Haftadayım ama hala strestliyim. Progestan ve prolotonu doktorum bıraktırdı sadece magnezyum alıyorum. 37. Haftayı iple çekiyorum 🤲🏻 ama hikayeniz moral veriyor.
Gozde11 Buraya çok giremiyorum instagram adresim gozdekorgen sorunuz olursa ordan yazabilirsiniz ben hamileliğim boyunca rahim ağzı kısalması hakkında araştırdım buralarda forumdan çıkamadım sizi çok iyi anlıyorum.Şimdi bebeğim 4 aylık ☺️
[silindi] Gozde11 süreci nasıl yonettiniz psikolojinizi nasıl yonettiniz ve doğumunu için 36dan sonra hakaret ettiniz mi
Yaseminturan_ Gozde11 yaaa biraz duygulandım 🥹 İlk oğlumu ben 293 de aniden 6 cm açıklık ile dogurdum. İkinci oğluma hamileyim 285 de yogun bir regl ağrısı ile acile gittim açılmam 2 cm rahim ağzım 16 mm kadar düşmüştü . 10 gün hastane de yattım. Şuan 31 haftalığım ptesi randevum var . Elimden geldiğince dinlenmeye çalışıyorum kayınvalidem yemek temizlik hallediyor sağolsun :/ama oğlum bırakmıyor beni oyundu tuvalete götürmekti yanımda uyumak istemek vs mecbur onları yapıyorum ama sizim yazdıklarınızı okuyunca yapmamak daha dogru sanırım🥹
Aysenur46- iremsenpli11 haklısın canım benim 30 haftaya girseydik bi hayırlısıyla biraz rahatlardim 🥹🥹