Bnmv-1 bana tehlike sınırını 14/9 olarak verdiler. Ama yükselen bir skalayı dikkate almak gerekebilir. Bence tansiyonalrınızı gün ve saat olarak yazın, benzer saatlerde ölçün, USG çekiminizde de dokotrunuz ile (gerekirse önced gidiniz) bunu paylaşırsanız idrar testi ve kan testi isteyexek ve USG de de bazı hipertansiyon verilerini inceleyecektir. 38+4 gerçi epey ilerlemiş bir gebelik haftası ancak en doğrusunu doktorunuz nşlecektir özellikle de baş ağrısının eşlik ettiği tansiyon yükselmesi (bunun yüksek tansiyon olması değil de sizin normalde yakaladığınız değerin üstüne çıkması aslolan) muhakkak hekimin bilmesi gereken bir durum bence. Ben de bugünlerde (34+3) tam bir yüksek tansiyon değilse de hafif yğkselme eğiliminde bir tansiyon var, iki günde bir idrar ve kan bakılıyor, preeklampsi riski sebebiyle tahlillerim çok sık yapılıyor, iki günde bir USG kontrolü vs ama başladığına dair bir veri yakalamadılar yine de. Ama yine de sıkı bir kontrol sürecinden geçiyorum. Aman boşlamayın, paniğe lüzum olmayabilir ama önlemde fayda var.. acil şifalar, bol şans (muhtemelen idrar, spot idrar, idrarda protein, kreatinin, kanda da karaciğer değerlerine falan bakarlar, tansiyon ve şeker ölçümü de devreye girer)