Nurseda6570 merhaba 🌷 açıkçası bebek ve anne sağlığı çok önemli ikisi de doğum sonuçta sakın toplum baskısına aldırmayın. Bebeğe bir sorun stres yaşatabilir, anneyi zorlayabilir. Cerrahpaşa’da tıp öğrencisi bir kuzucum var epeyce sohbet ettik bu konuda zorlu iri bebek doğumları için. Şahit olduğu olumlu/olumsuz şeyleri anlattı. Vajinaya kesi atılabiliyor açılma olmazsa epizyotomi dedikleri, daha sonra kakasını yaparken kesi atılan yerden de dışkısını çıkaranlar çok fazlaymış bağırsak rahim idrar torbası sarkmaları gibi vakalar.. yani bana tabiki vajinal doğum candır ama sakın bir aksilik olduğunda diretme doktorunu dinle demişti 🤷♀️ tabii ki süreci bebeğime bırakıyorum nasıl gelmek isterse 🙏 riskleri düşününce kesik vajinaya atılıp ilerde sorunlu ameliyatlar yaşatacaksa karnıma atılsın da diyenler var tabiki.. Umarım hepimiz sağlıklı ve kolaylıkla doğum geçiririz 🌷🦋