Sonunda ben de doğum hikayemi anlatacağım 🙈
29 Kasım’da peçeteye pembe akıntı gelmesiyle doktora gittim açılma kanaması olduğunu artık doğumun başlamak üzere olduğunu söylediler suyun gelirse veya 3 dkda bir sancın olursa gel dediler. O gün eve gittim merdiven çıktım indim, pilates squat filan yaptım ertesi gün yine aynı şeyleri yaptim akşam üzeri 4 buçuk gibi pilates topunun üzerinde suyum geldi🐣 7 gibi hastanede olabildim trafik sebebiyle. Nstde bebeğin kalbinin aralıklı olarak düştüğünü söylediler ve acil yatış yaptılar bu arada acilmam 2 cmdi ve 40+4 haftadayiz. 7 buçuk gibi yatış yapıldı nstyle aralıksız kalbini takip ettiler ve sezeryan olabilir her an dediler. Sancılarım ara ara devam ediyordu sancı geldikçe kalbi düşüyordu. 8 buçuk gibi acilmam 5 cm olmuştu. 9 buçukta bı anda ikinma isteği ve yoğun bı sancı geldi doktor baktığında 7 cm açıklık var dedi o sıra ara ara yine sancı girdi sancı girdiğinde istemsizce ikindim bu arada bebeğin kalbi normale döndü ama yine de sezeryan ihtimali devam ediyordu saat 22.30a doğru sancım iyice arttı doktor tekrar baktı ve doğum başlamış 10 cm dedi 10 dk sonra bebeğim doğmuştu 🤍 doktorlara ve ebelere göre çok hızlı ve kolay olmuş normalde saatte bir cm açılma olması beklenirken 3 saatte 8 cm acilmam olmuş ve ben bunu sürekli egzersiz yürüyüş yapmama bağlıyorum. Bu aradq ilk doğumum. Tavsiye olarakta doğum anında kesinlikle doktor ve ebelerle iş birliği içinde olmanız sancı gelince dokgru şekilde ıkınmaniz ve dur diyene kadar durmamamiz. Bağırmak çok enerji kaybına sebep olduğu için ben hiç bagirmadim zaten çok halsiz kaliyosunuz bağırmak daha çok yorar diye düşünüyorum 🙃