Merhabalar sonunda doğum hikayem ile sizlerleyim elhamdülillah 😌🤲🏻
Oldukça zor , erken dogum riskli , sancili , carpintidan nefes aldirmayan uyutmayan geceler sonrasi sonunda ogluma kavusabildim 🤲🏻
Neyse fazla uzatmadan ve giriş gelişmeye takilmadan sonuç odaklı anlatıyorum ;
Kalp hastası olduğum için ve son zamanlarda çarpıntıdan fenalastigim , gece gündüz asla yatıp uyuyamadigim için doktorumla ortaklaşa karar aldık ve 14 Aralık (37+2)'yi doğum günü koyduk .
Şehir dışında doğum yapacaktim sabaha karşı ailemle birlikte yola çıktık annemler ve kayın validem de bizimle geldiler. Sabah vardık yatisimiz yapıldı son rutin kontroller vs derken birden hemşire geldi önlüğümü verdi apar topar ve hadi gidiyoruz dedi . Hemen giyindim korka korka yürüyerek peşimde eşim ve ailem ameliyathaneye kadar gittik . Sonra yaşlı gozlerle onları bırakıp helallesip hemşire ile beraber ameliyathaneye girdim .
İlk sezeryanim travmatik geçmişti çok korkuyordum ( ilk oğlumu erken dogurmustum ve doğum sırasında çok aşırı bastırma olmuştu nefes alamamıştım)
Her neyse içeri sedyeye yatırdılar beni önce sonra anestezi uzmanı geldi . İlk sezeryanimda iğnenin girdiğini bile hiç hissetmemistim ama bu sefer belden iğne benim için felaket oldu . Bunun sebebi de meğer spinal +epidural kombineymis o yüzden epidural kataterini sokmaya çalıştıkca belime ben acidan baş bas bağırdım o epidurali yapabilmek için 6 kez tekrardan girdi çıktı belime , katateri iktirdikce katater belimin içinde katlanmış ondan çok canım yanmış . En sonunda doktorum müdahale etti tamam artık zorlamayın olmuyorsa sadece spinal yapın dedi ve sonra spinalim yapıldı hiç hissetmedim onu ve sonunda uyustum .
Not : Epidural ; belden takılan katater oluyor ve amacı normal doğum sırasında ve sezeryan doğum sonrasında ağrıyi kesmeye yarıyor , epidural bir uyuşturma yöntemi DEGİL. Benim de doğum sonrası ağrı kesicilerimi epiduralin kataterinden vermek istemişler ama anestezi uzmanı belimde bir türlü girmesi gereken yeri bulamadığı için olmadi .
Neyse uyustum sonra sondam takıldı hiçbir şey hissetmedim . Doktorum hazır mısın dedi evet dedim tabi bu sırada hem soğuktan hem korkudan Azer bülbül gibi titriyorum 😂
Sezeryan başladı doktorum sürekli benimle konuştu moral verdi , ebem de elimi tutuyordu bana salavat getir kuzum dedi ben salavat getirmeye başladım . Bu sefer fazla bir bastırma olmadan çok hafifce bastirarak bebeğimi cikardilar hiç zorlanmadım . Orada bekleyen doktorlar muayene etmeye temizlemeye başladılar . Bir süre aglamadi çok korktum , hortumlarla burnuna birşeyler yapıyor ağlasın diye sertçe sırtına poposuna vuruyorlardi . Sonunda ağlamaya başladı ve ben şükürler olsun dedim … Ebem sardı oğlumu getirdi yanağıma tuttu öptüm öptüm ben öperken hemşire tüm doğum ekibi ve bebegimle bizi hep birlikte bir selfie çekti 😌 oğlumla beni de çektiler çok güzel hatıra kaldı 💕
Bebeğimi odaya götürdüler bende 15 dk ’ya dikilip odama goturuldum .
Yarım saat sonra sıvı birşeyler içebilirsin dediler bende yarım saat sonra ilk iş Nescafe içtim spinalin etkisini vucudumdan atabilmek ve bel ağrısı yaşamamak için çünkü ilk dogumumda da çok faydasını gördüm hiç baş ve bel ağrısı yaşamadım .
Sonra doktorum geldi kontrole , bende karnıma bastıracak misiniz eğer bastiracaksaniz uyuşukluk geçmeden bastirsaniz olur mu dedim . Doktorum da yok canım o nerden çıktı neden bastiralim o eskiden uygulanan bir yöntemdi çok aşırı kanaman olmadığı sürece öyle birşey yapılmaz yapılsa da çok az masaj şeklinde yapılır dedi . İçim rahatlamıştı çünkü o sezeryan sonrası karna bastirma olayından ilk doğumda çok acı çekmiştim.
Neyse saatler geçtikçe uyusuklugun yavaş yavaş geçmeye başladı bu süreçte hemşire ağrı kesici iğne yaptı ve öyle şiddetli bir ağrı ilk doğumumda da olduğu gibi hiç hissetmedim . Saat 11 civarı hemşire ilk yürüyüşümü yaptırdı . Yalan söylemeyeceğim ilk yürüyüş evet zor oluyor ama her yürüyüşte acılar daha da azalıyor ve öyle öyle yok oluyor .
İlk yürüyüş sonrası sondam da çıkarıldı o da acısız bir işlem . Bebeğimi hep emzirdim ama ilk sezeryanimda doğumdan çıkar çıkmaz fazlasıyla gelen sütüm bu doğumda ilk iki gün çok az geldi hemşireler mama takviyesi önerdi bir yandan da inatla emzirmemi . Tam olarak öyle yaptım modumu hiç dusurmedim bol bol su meyve suyu yoğurt pilav tükettim ve göğüslerim dolmaya başladı. İkinci gün taburcu olduk bugün 3.gunum ve elhamdülillah sütüm normal akmaya basladi . Bir iki güne mamayı da keserim insaAllah 🤲🏻 3.gun ve ben tek başıma iki çocuğuma da bakıyorum rahatça yürüyorum eğiliyorum ağrım hiç yok . evet biraz acı oluyor hareket ederken ama asla gündelik işleri etkileyecek türden değil bıçak altına yatiyorsunuz olacak o kadar 😌 doğurdum ve ferahladim genclestim resmen çarpıntılarim da geçti hafifledim 😂 Rabbim hepinize kolay , minimum ağrılı doğumlar nasip etsin , sağlıkla evlatlariniza kavuştursun 🤲🏻 unutmayın yavrunuzun yuzunu görüp kokusunu alınca ağrı acı kalmıyor onlar için herşeye değer 😍