esra-3 tetanoz aşısı bugün oldum ilk doz. 27+6 yım. 2. bir doz olmayı düşünmüyorum tedbir amaçlı oldum. Sonuç olarak çok ekstrem bir durum olmadıkça sağlıksız bir ortamda ya da evde değil steril doğumhane ve ameliyathanelerde gerçekleşecek doğum. Arkadaşım tetanozun hiçbir dozunu olmadan sorunsuz bir doğum yaptı. Bu da yine tercih ama yönlendirici olmamalı. Covid aşısı hiç olmadım. Grip aşısı ol vs diyenler de var. Onun yerine dikkat ve sağlıklı beslenmeyi tercih edeceğim onu da olmayacağim. Ama bunların hepsi doktorunuzun tavsiyesine bağlı olarak sizin vereceğiniz bir karar. Tıpkı şeker yüklemesi gibi bana kalırsa. Onu da yaptırmadım açlık ve tokluk kanı verdim değerlerim gayet normal çıktı. Olur da kontrollerde bebeğin gelişimi ve ya anneyle bebeğin aşırı kilo alımı gibi bir durum olursa yükleme yaptırıp takip ve diyet uygularım diye düşünüyorum. Kararı doktorunuzla beraber siz vereceksiniz. Gebelikte 2 3 doz covid aşısı olup hiçbir sorun yaşamadan gebelik geçiren de var bunu tercih etmeyip yine sıkıntısız geçiren de var. Tabi her iki durumda da sorun yaşayanlar olduğu gibi. Tavsiye ve inisiyatif durumu yani