Merhaba hanımlar,
Bu gönderiyi normal doğumdan korkanlar için yazıyorum. Ben de hamile kaldığımdan beri doğumdan çok korkuyordum ama bu ikinci normal doğumum ilki kolay oldu bu da kolay olacak inşallah diye kendimi telkin ediyordum. İlk hamileliğimde rahim ağzı yetmezliği yaşadığım için kolay doğumum olmuştu. Bunda normal bir hamilelik geçirdim ama ilk hamileliğindeki risklerden ötürü yürüyüş, ilişki, aşırı hareket yasaktı. Sadece normal hayatıma devam ettim. 36 haftalık olduktan sonra artık risk kalmamıştı ama ben yine aşırı yürüyüşler hurma squat hareketleri falan yapmadım. Doğum kolay olsun diye ekstra bişey (hurma gibi) yemedim. Zaman geçiyor oğlum da gelmek bilmiyordu arada kasılmalarım oluyordu sadece. 39+6da yani bugün ancak doğum yapabildim ki gelmeseydi yarın yatışım yapılıp suni sancı verilecekti. Gelelim doğumun nasıl olduğuna. Dünden beri düzensiz bele ve kasıklara vuran sancım vardı hiç düzenli olmadığı için doktora gitmeyi düşünmedim. Uykumdan da uyandırıyordu ama hareket ettikçe geçiyordu o kadar şiddetli değildi. Dün gece normal uyudum yine birkaç kez sancıyla uyandım ama çok önemsemedim. Sabah altı gibi yine belime ve kasıklarıma vuran ağrılarım oldu. Eşimi kaldırdım biraz bekleyelim dedi ben de uzandım saat 7de suyum geldi. Hemen temizlendim giyindim ve yola çıktık sancılarım sıklaşmıştı. 7bçk 8gibi hastanedeydik geldiğimde 7cm açıklığım vardı beni hemen çatala aldılar ve 9da doğum yaptım. Evet doğum anı zor ama üstesinden gelinmeyecek bir ağrı değil. Normal doğum isteyenler korkmasınlar sancıyı biraz evinizde güvenli ortamınızda çekerseniz psikolojik olarak yıpranmazsınız ve daha kolay doğurursunuz. Oğlum son gününde geldi, doğumu bebek başlatır sabırla gelmesini bekleyin. Son olarak doğum şekli ne olursa olsun en güzeli bebeğimize kavuşmak. Herkesin hayırlı ve kolay doğumları olsun 🌸