Koala22 Kızlar gebelikte özellikle tüketmememiz gereken yiyecekler var mı? Ayrıca yiyecek dışında nelere dikkat edilmeli?
Papatyaa_01 Koala22 çiğ et yumurta iyi yıkanmamış meyve sebze, ben bunların dışında herşeyi yiyip içiyorum kısıtlama yapmadım doktorda uyarmadı hiç şunu yeme bunu içme diye bebişimde bende sağlıklıyız şimdilik 🤲
Prenses34_annesi Koala22 ananas (rahim ağzı yumuşatıyor erken doğum riski taşıyor maydanoz (kürünü suyunu demet demet yemedikten sonra bir zararı olacağını düşünmüyorum ama tabikide doktoruna danışabilirsin) hurma (aynı şekilde doğumu kolu) asitli içecekler çiğ et sucuk sosis salam vb. Ve bitki çayları 🥰🥰🥰
muallimehanimmom5 Koala22 benim doktorum sadece beni pişmemiş yiyeceklere karşı uyardı (et,sucuk, salam vb.) iyice pişirip tüketmemi söyledi ilk haftalar özellikle araştırmadan bitki çayı yada ot sebzeler tüketmemek gerekiyor onun dışında uyarmadı hiç
Gamzecimm Kesin ve net olan tek şey sakatat, tam pişmemiş etler, pastörize edilmemiş çiğ sütler ve bunlardan yapılan peynir çeşitleri (labne gibi).
elifile38 Salam, sucuk, sosis - maydonoz, tere, portakal - kan sulandırıcı kullanıyorsanız nar, lahana - bazı peynir çeşitleri- asitli içecekler… ne yiyoruz deseniz daha kısa🤪
Elo211 elifile38 portakal maydanoz lahana falan ne alaka ki ben severek yiyorum ? Ne zarari var acaba
Kayramomm elifile38 yok artık digerlerine okeyimde tere ve portakal ne alaka bizim ailede herkes doktor üstelik ikisi profesör kadın dogumcu 😂 tere ve portakal da hiçbir sakınca yok 🙄
Meliateach elifile38 portakalla narın bir zararı yok yanliş bilgilendrmeyin aksine kış aylar da c vitamını daha iyi oluyor
1234__ Elo211 Prenses34_annesi c vit özellikle tüketiliyor demiri etkin hale getirmek için yalan yanlış şeylerle kafanızı karıştırmayın:))
_aysenur8mikail__ Elo211 maydanoz ilk aylar için düşük riski taşıyor ama demet demet yemediğiniz için aksine yararı olur :)
elifile38 Elo211 lahana ve nar kan sulandırıcı iğne kullanırken kan pıhtılaşmasını arttırdığı için yenmiyor
Prenses34_annesi Elo211 sus kız üşeniyorum portakala 🤣🤣 yani şöyle evet düşük tehlikesi olan sebze meyveler var ama ben mesela 32 haftamdayım ve maydanoz tüketiyorum maydanozla anlatılmak istenilen su suyunu kürünü içmeyin diyolar ben yedim Rabbime şükürler olsun ki bir şey olmadı 🥰
Elo211 Prenses34_annesi ben ilk gebeligimde 30.haftadan sonra portakal kabuğu aseriyordum 😁😁😁 once içini sonra kabuğunu yiyordum 😁😁😁😁 smdi daha tuhaf bisey yemedim şükür
Meliateach Mervebozo hurma yeme diye bir sey yok sadece son aylarda doğumu kolaylaltryor yoksa hurma faydalidir lütfen yanliş bilgi vermeyelim
elifile38 Kayramomm Gebelik şekeri için tehlikeli özellikle kilolu gebelerde portakal ani kan şekeri yüksekliğine sebep olduğu için
sevval04 Kayramomm bende katılıyorum size özellikle dönemde c vitamini bağışıklık için önemli portakalın ne gibi zararı olabilir böyle seyleri en iyi doktora sormak diğer türlü herkesin bi fikri oluyor
Prenses34_annesi Elo211 benim bir arkadaşım vardı kursta okudum ben kız da kabuklarını yiyordu limon portakal mandalina 🤣🤣
menessare İnternette portakal ile ilgili kötü bi bilgiye rastlamadım belki şekeri olanlar icin falan tehlikelidir bilmiyorum
Koala22 elifile38 portakal aynı zamanda bana nedense gaz yaptı ciddi anlamda.Bu sefer kramp giriyor 🤦🏻♀️
elifile38 Arkadaşlar maşaAllah sizlere ama herkes ye iç yat gebelik yaşamıyor maalesef bazı risklere göre oturuşumuzdan ağzımızdan geçen en ufak lokmaya dikkat ediyoruz geçmiş kötü tecrübelerimizi de katarsak dikkat etmek gerekiyor işte. Tabii her şeyin fazlası zarar demet demet maydonoz yemeyelim ama ben tere yedim diye kanama yaşadım 7. Hafta, bunu nasıl söylemeyim size şimdi. İllaki ömrü olan bebeğe hiç kimse bi şey yapamaz ama pimpirikli biri oldum çıktım ben🤷🏻♀️
Koala22 elifile38 çok haklısınız bence de çok önemli.Benim de ilk hamileliğim düşükle sonuçlandı 6.haftada o yüzden her şeyden korkuyorum.Yediğim , içtiğim ,yaptıgım harekete kadar.Aynı şeyleri tekrar yaşamayayım diye iyice panikledim