Mugecim doğum eğitimine gittiğimde ebemiz şöyle demişti.
Gelen şeyin nişan olup olmadığını bilmemiz için hemen o anda bakmamız gerek her şey olabilir sonuçta o gelen şey demişti. Eğer nişansa 72 saat içinde doğum başlıyormuş zaten. Gördüğüzde panik olmayın stres olmayın bişey yapmaya gerek yok demişti. Sadece bacaklarınızdan 1 bardak kan boşalırsa ya da bebeğin suyu gelirken yeşil yeşil gelirse tehlikeliymiş. Kan bebeğin plesentadan ayrılabileceğini, yeşil su bebeğin kakasını yaptığını gösterirmiş bu durumlar bebek için kritik dakikaları başlatırmış. Bu ikisinden biri olmazsa panik olmayın doğum hemen olan birşey değil zaten. Hatta sancıların başlarsa bile dakika tut, eğer sıklaşıyorsa ve dayanamıyorsan hastaneye git canım. Bize böyle söylendi 😊 panik olma yani