Pijamaskeliler kızıma hamileyken 28 haftada gelişim geriliği başladı. Önce iki hafta geriden geliyordu. Doktor aylık kontrole devam dese de ben iki haftada bir gittim. 34 haftaya geldiğimizde başka bir doktora daha gitme kararı verdim. O doktor ciğer geliştirici iğne verdi 37 de sezaryenle alırım dedi. İğneyi yaptırdım, kendi doktoruma da ona da üç günde bir gittim takip ettik. 36 haftada gerilik 3 haftaya çıktı suyu azalmaya başladı, 37 de gittiğimde gelişim tamamen durmuştu. Kendi doktorum acil sezaryen dedi. 37+2 de hatırlatıcı ciğer geliştirici dozu yapıldı. Kızım 34 le uyumlu 47 cm 2220 gram doğdu. 10-15 gün küvözde kalır dediler ama çocuk doktorları muayene ettikten sonra hemen getirdiler. Hepimiz çok şaşırdık. Ufacikti ama çok güçlüydü. Şimdi iki buçuk yaşında maşallahı var 🥰 önemli olan stresini iyi yönetmen. İçini ferah tut bol dua et. Bu arada neden geriden geldiğini bilmiyoruz. Herhangi bir sorun yoktu. Sırt üstü yatmanın kan akışını yavaşlattığını bebeğin beslenmesini zorlaştırdığını bilmiyordum. Ben 28 haftadan sonra hep sırt üstü yatıp hareketlerini izliyordum. Kimse de demedi ki soluna yat 😅 belki onunla alakalıydı hiç bilmiyorum. Şimdi ikinci hamileliğim. Doktorlar ilkinde olan ikincide de olur dediler ama dikkat ettim takviyeleri kullanıyorum, sırt üstü yatmıyorum, kaşar yiyorum bolca. Pazartesi doğumum var son kilo boy bilmiyorum devlet hastanesi söylemiyor ama haftasıyla uyumlu çok şükür bir sorun yok 🥰