Selam kızlar tam geçen hafta bugün bebeğimi kucağıma aldım. Benim gibi korkanlar için yazmaya geldim.
Öncelikle nstye girdik kan aldılar serum verdiler
Bunlar odanızda yapılıyor
Daha sonra sizi giydirip ameliyathaneye indiriyorlar. Odada çok beklemiş gibi hissettim daha sonra gelip hadi gidiyoruz dediklerinde neye uğradığımı şaşırdım hadi yaa geldi miii vakit oldum 😄
Ameliyathaneye indim hemşirelerin dedikodularını dinledim baya rahatlar siz tabi korkuyosunuz biraz herkesi dışarda bırakıp o soğuk ortama girince
Daha sonra spinal iğneyi yapacak doktor geldi çok merhametli bi şekilde kızım diyerek anlattı . Durmamız gereken pozisyon inanın zor değil zaten bir hemşire sizi o pozisyona getiriyor ve tutuyor öyle eğilmiyorsunuz bile omuzlar düşük kambur bir duruş
İnanın elime takılan damar yolundan daha az acıdı. Anestezi doktoru da iğneyi yapıyorm şimdi bi sıcaklık hissedeceksin birazdan tam uyuşma olacak vs gbi anlatarak yaptı çok rahattı
Ben tabi bacaklarımı falan kımıldatmaya uğraştım garanti olsn diye ilk başta oynuyordu sonra hiç oynamadı çok değişik bi duyguydu o da .
Doktorum geldi nasılsın dedi korkuyorum dedim rahat ol dedi . Daha sonra anestezi uzmanı çekiştirmeleri dokunmaları hissedebileceğimi ama asla acı duymayacağımı söyledi. Sonda takıldı normalde acılı bi işlem bak hissetmedin dedi.
Gelelim asıl mevzuyaa. Başlıyoruz demediler başladılar her şey 2 dk içinde oldu. Hala korkuyordum çok hafif bi çekme hissettim ve sonra ağlama sesini duydum. Doktorum hazır mısın dedi vee bebeğimi gösterdi. Daha fazla ağladım. Çok yoğun bi duyguydu . Midem bulandı bu arada başımdaki anestezi uzmanına söyledim iğne yaptı. Daha sonra ben hissetmesem de sanırım panik yapmışım farkında değilim kalbimin çok az fazla attığını hissetmiştim kız gelip sakinleştirici yapıyorum şuan rahatlıcaksın dedi. Daha sonra dikiş bitti. Hiç bir şey hissetmiyorsunuz dikiş esnasında.
Sonrasında ise odaya çıkardılar. Ben çok fazla titriyordum. Ailem korktu hemşire çağırdı çok normal olduğunu geçeceğini söyledi. Öyle bi durumda korkmayın geçiyor. Doktorum hemen ıhlamur ve biskivü gönderiyor onları yedm.
6.30da odadaydım gece 2de yürüyecektm ağrı kesici yapılacaktı ama dayanamadım hemşireye lütfen ağrı kesici yapın çok canım yanıyor dedm. Hemşire biraz daha dayan çok erken olur dedi. O sırada gelen giden de oldu biraz ilgim dağıldı ama canım yanıyordu. 12de hemşire gelip yaptı.
2de ayağa kalktm. Kesinlikle ayağa kalkmak işe yarıyor yarı yarıya azaldı. Sonra 4 saatte bir iğne yapıyorlar zaten.
Tavsiyler :
Kesinlikle gecelik alın elbise şeklinde rahat oluyor kanama için sonda için vs.
Göğsümün ucu yok silikon uç çok işe yaradı.
Ağrıdan ilk 2 gün sütüm gelmedi biberon alın philips avent yenidoğan yavaş akışlı 👌🏼
Süt gelmese de yine de emzirin
O acıyla boş boş emzirmek çok sinirimi bozuyordu annemlere kuruluyordum ama haklılarmış 3. Gün gelmeye başladı
Duş alın 2. Gün aldm ve süt için işe yaradığını düşünüyorum
Kesinlikle yürüyün yürüdükçe ağrı azalıyor
Gaz çıkaramadım gaz sancısı çok kötü lağman istemeyi unutmayın böyle bi durumda keşke en baştan yapsalarmış dedim
Şuan bi hafta oldu ara sıra çok hafif ağrım oluyor her işimi kendim görüyorum bebeğimle ilgilenebiliyorum geçici olduğunu unutmayın
Bebeğinizi çok sevin 😄