Kucuk_melegim Kizlar toksoplazma testini kac ayda bi yaptirip baktiriyorsunuz ben sık bi şekilde baktiriyorum kedim olduğu için geçen ay baktirmiştim tekrar baktirmayi duşunuyorum gerek varmi sizce her ay baktirmanin ben ilgilenmiyorm kediyle eşim ilgileniyor
semaaab Bana da başlarda yapıldı bağışıklığınıza baktırdınız mı varsa bence sürekli bastırmanıza gerek yok Kucuk_melegim
beyzacmvrc Kucuk_melegim merhaba herkesin yaptırması gereken bı test mi bu? Sağlık ocakları falan yapıyor mudur
Liliales Kucuk_melegim benim doktorum ev kedisi ve dışarı çıkmıyorsa gerek yok demişti. İlk başta baktı. Sokaktan yeni sahiplendiğim bir kedi vardı onun için kediye test yaptırmamı istedi o da negatif çıktı. Siz de kedinize veterinerde toksoplazma testi yaptırırsanız ve aşılarını düzenli yaptırırsanız sizin tekrar tekrar yaptırmanıza gerek olmaz bence.
Kucuk_melegim mysweetbabyy daha önce hic gecirmemişim kedim 2 senedir bizmle ağız ağıza yatiyorduk ona rağmen hiç olmamış toksoplazma yok galiba bizm kedide ev kedisi olduğu için ama yinede baktirsami tekrar bilemedim
semaaab Benim bağışıklığım pozitif gelmişti çünkü o yüzden merak ettim ama genelde sanırım sadece doktorlar ilk zamanlar istiyor sonra istemiyor Kucuk_melegim
Kucuk_melegim beyzacmvrc evet sağlık ocağında baktiriyorum bende bence herkesin baktirmasi gereken birsey bu enfeksiyon tehlikeli oluyor diyorlar
beyzacmvrc Kucuk_melegim beni sağlık ocağından aradılar da kontrol için. Ne demem gerekiyor bu tahlil için?
Kucuk_melegim Liliales ve.t soyledim kendime toksoplazma testi yapalim diye yapmıyor gerek yok ev kedisi diyor aşıları da tam 2 yaşında saten bebekliğinden beri bende
beyzacmvrc Kucuk_melegim teşekkür ederim yarın bir sorayım. Yani sadece kediden falan mı bulasiyo bu yoksa başka şekilde de olabiliyo mu kedi falan yokda evde Zaten hayatta dokunmam yaklasamam🤭😊
Liliales Kucuk_melegim o zaman sizin de yaptırmanıza gerek yok başka kedilere de temkinli yaklaşırsanız sorun olmaz tabi yine de siz bilirsiniz nasıl içiniz rahat edecekse 😊
Kucuk_melegim beyzacmvrc sebze meyveden de bulaşabiliyor iyi yikanmazsa az pişmiş ciğ etten tavuktan bulaşıyor
Autumn89 beyzacmvrc ew kedisi sokaga ckmiyor asi ve paraztleri duzenli yapiliyor ise mama harici bsy yemiyorsa o kediden asla bsy bulasmaz disardan geldgnz kiyafetlenzle bzler onlara parazt tasiyablirz ancak..ayrica bu kediden bulasan bsy deil sadece yediginiz sebze meyve yesilliklerde onceden uzerine kedi kopek gezdi ise duzgun yikanmazsa onlardansa bulasablir.hamilelikte bu tur yiyecekler sirkeli su ile yikanmali buyuzden.kedilerde bsy aramayin lutfen buyuzden:)
beyzacmvrc Kucuk_melegim tamam yarın yaptırayım sağolun açık sut sıkıntılı mı sizce ben iyice kaynatıyoruz ama
didimom Kucuk_melegim ben hamilelik öncesi baktırmıştım bir de 6. Ay gibi baktırdım. İkisinde de bağışıklığım negatif çıktı doktor tekrar baktırmaya gerek yok dedi. Zaten hamilelik ilerledikçe bebeğe zararı pek olmuyormuş.
Kucuk_melegim didimom 8 aylik olucaz bende şimdiye kadar 4 defa baktirdim hep negatif sizinde kediniz varmi
beyzacmvrc Kucuk_melegim baya kaynatıyorum ama bazıları önermiyor da korktum. genelde yoğurt yapıyorum pek icmiyorum açık sütü
didimom Kucuk_melegim bizim köpeğimiz var. ☺️Bence artık baktırmaya gerek yok kedinizde olsa şimdiye kapılırdı zaten. Olur da bir belirti çıkar lenf bezleri falan şişer o zaman baktırılır tekrar diye düşünüyorum