27ozlem Benimde zamanim geldi ama yaptirmayacagim. Doktorda o gun kontrolumuzde sordugumda tam anlayamamistim ne oldugunu bi fikrim yoktu, bidaki ay randevu alip gelirsiniz demisti o sueede dusunun demisti. Ciktigimda doktor olan ve ebe hemsire olan bircok akrabamiz var sordum sorusturdum. Eger ki kurtaj olmayacaksan gerek yok kisaca.
Simdi cocukta bir rahatsizlik varsa onlem alalim ona gore hazirlik yapalim diyenler var evet guzel birsey ama bunun icin ikili degil detayli ultrason mantikli cunku dogru seyi söylüyor. Ikili test ise sadece olasilik veriyor ki o da yuzde yuz dogrulugu yoktur diye kendi belirtiyor.
Yani illa bi problem varsa aldirmayacagim sadece bilmek istiyorum diyorsaniz detayli ultrasonla ileriki aylarda zaten ogreneceksiniz…
Ikili uclu dortlu testler anneye yasal olarak kurtaj olabilme hakkini veriyor.
Anne karninda bebek hic bir sekilde tedavi edilemez.
Cunku sadece genetik rahatsizlik olup olmadigina bakiliyor.
Ve şöyle bir durum var, sonuclariniz normal cikabilir ama bebek dogdugunda normal olmayadabilir.
Nasil ki riskli cikip da hic bir problemi olmadan dogan bebekler gibi.
Bunu ben demiyorum..
Ayrica ve ayrica down sendrom icin bu kadar korkup kendimizce ogrenelim diyoruz ama mesela otizm asla belirlenemiyor bu testlerle , yani otistik bir bebegimiz de olabilir.
Her neyse ben bildiklerimi anlattim, yaptirmanin zarari olmaz ama ben herhangi bir puruz durumu icin bu soylediklerimi dusundum bu yüzden vazgectim.
Nasil olsa aldirmayacagim bebegimin saglik durumunu detayli ultrasonla da ogrenecegim icin yaptirmayacagim bu asamada bu testleri.