Merhabalar forumda daha önce yazmıştım, plesenta previa tanısı vardı, yani plesenta aşağı yerleşimliydi tüm gebeliğim boyunca. Daha sonra mesleki ahlaktan yoksun bir perinatolog bana “ plesenta akreata” dedi. Hatta tam olarak şöyle dedi “ plesentan yapışık, çok tehlikeli çok yüksek riskli bir ameliyat olacaksın. Kanama durdurmayabilir, rahim alınabilir hatta ölüm riski bile var. Çocuğunuz 34. Haftada doğabilir hemen steroid iğnesi yapalım” falan bile dedi ve öyle kesin konuştu ki. Daha sonra o hastane ile bağlantımızı kestik ve farklı doktorların görüşünü aldık, hepsi de plesentanın aşağı yerleştiğini fakat yapışıklık olmadığını söylediler. Plesenta previanın ise tek handikapı normal doğuma engel olması aslında. Başka korkulacak bir şey yok.
Plesenta previa olmama rağmen hiç kanama olmadan tüm gebeliği geçirdim. cinsel ilişkiden, ağır kaldırmaktan, ev işlerinden vs uzak durdum. Stressiz, sakin bir hamilelik geçirdim ve her şey olağandı.
38+2 güne planlı sezaryan randevum vardı fakat oğlum 37+5te sürpriz yaptı ve kendiliğinden gelmek istedi😂 Hemen hızlıca sezaryana girdim ve oğlumu sağlıkla kucağıma aldım. Ne bir kanama ne bir risk olmadı, rutin bir sezaryandı. Plesenta da kolaylıkla çıkarıldı.
Yani demem o ki, plesenta previa konusunda mutlaka birkaç doktorun görüşünü alın. Hepsi birbirinden farklı teşhisler koyabiliyorlar ve özellikle bazı doktorlar hamile bir kadını boşuna stres yapabiliyorlar.
Plesenta previa çoğunluklu oranda hiçbir sıkıntı çıkarmıyor sadece dediğim gibi sezaryanla çocuğunuzu sağlıklı bir şekilde dünyaya getreceksiniz. 💙 Herkese bebeklerine sağlıkla kavuşmayı diliyorum!