Purple yine hayatımda gördüğüm en saçma ve mesnetsiz iddiaya inanmış bir gebe daha. bakın sizeşeker yüklemesini anlatayım. amaç en kısa sürede vücuda alınan şekere gösterdiğiniz toleransı ölçmektir. normal insanlarda kaç gram olursa olsun aldığınız şekeri hücrelerinize enerji sağlamak üzere değolamak için pankreasınız insülin salgılamaya başlar. tip2 diyabet hastalarında veya gebelik şekeri olan insanlarda insülin salınımı az olduğu için kandaki şeker oranınız düşmez. bu da şeker hastalığının varlığını tespit etmeye yarar. 100gram şeker aldı diye kimse şeker hastası olmaz. sabah aç karnına içilmesine gelince. siz hiç dışarıda kahvaltı edip bal kaymak nutella patates kızartması börekten oluşan yanına da 2-3 bardak içine 2-3 şeker attığınız çayla mükellef bir kahvaltı etmediniz mi? saydıklarımda zaten hemen hemen 100 gram şeker mevcut ve bunları yiyen bir insanın o kahvaltıyı yaptı diye şeker hastası olması lazım değil mi? insanlar şeker yüklemesi yaptırdı diye şeker hastası olmuyorlar. bunu teşhis etmek için şeker yüklemesi yaptırıyor. tansiyon ölçtürmekle tansiyon hastası oluyor musunuz mesela? bu konuda doktorunuzun tavsiyesini dinleyin sabah programlarında çıkan magazinsel hocalardan sağlığı öğrenenleri değil!!