Biraz uzun ve meşakkatli bir doğum hikayesi paylaşmak istiyorum. Doğum hikayem aslında 39. Hafta başında doğumun başlamaması ile başladı. Bebeğimin kafası kontrollerin başından beri iki hafta önden gittiği için doktorumuz 40. Haftaya kadar beklemeyi riskli buldu. 39+4’te yani 11.11.2022’de doğumu başlatmayı önerdi. Sabah 07:00’de fitil verilecek 15:00’a kadar doğum başlamazsa sezaryen yapılacak şekilde plan yapıldı.
11 Kasım sabah 07:00’de doğumhaneden giriş yaptık. Burada fitil yerleştirildi, kan alındı ve nst takibi yapılarak odaya gönderildim. 08:00’da odada fitil de etkisini göstersin diye spor yapmaya başladım. Henüz mesai başlamamıştı 09:00 sonrasında doktorun ilk muayeneyi yapacağını söylediler. Bu arada sabah fitili yerleştiren nöbetçi ebe doğum başlamasının zor olacağını bebeğin yerinde olmadığını filan ima etti ama ben çok sallamadım. Normal doğum yapacağıma inancım tamdı.
Odada doktoru beklerken 10:40’ta birden suyum geldi. Hemşireye haber verdik ve muayene için doğumhaneye alındım. Muayenede 5 cm açıklık olduğu söylendi. Ebe fitil ile bunun nadiren olduğunu genelde öğlene kadar 1 cm filan açıklık oldupunu söyledi. Hem açıklığım yarılandığı hem de suyum geldiği için tekrar odaya çıkamayacağım söylendi. Eşim ailelerimize haber verdi bana rahat kıyafetler getirdi. Ben de sıklaşan sancılarımı doğumhanede karşılmaya başladım. O güne çok planlı doğum olduğu için eşimi doğumhaneye almadılar. Oradaki diğer gebelerle (iyi hissedenlerle) birlikte sohbet ederek yürüyüş yaptım. Bir süre sonra durumum iyi olduğu için ana koridorda eşimle yürüyüş yapmama izin verdiler. 12:30 gibi eşimle yürüyüşe başladık bu sürede kasılmalar sıklaşarak artmaya başladı. 14:00’da biraz dinlenmek için doğumhaneye geri döndüm. O sırada doktorum muayeneye geldi ve 6-7 cm açıklık olduğunu söyledi.
Bu aradaki ilerleme biraz yavaş olmuştu fitili çıkardı ve suni sancıya başladı. 14:30 sonrası suni sancı ile gerçek ağrı nedir gördüm. Planladığım gibi sancı karşılayamıyor kasılma geldiğinde nefes alamadan çömelerek kalakalıyordum. Epidural istediğimi söyledim. 15:00’a doğru epidural yapıldı. Sonrasında yapılan muayenede doktorum 8-9 cm olduğumu biraz da müdahele ettiğini söyledi. Ebeler beni doğumhaneye alarak çömelerek ıkınmamı söylediler. Epidural beni %40 filan rahatlamıştır bu süre zarfında. Saat 16:15 gibi çatala alındım fakat ıkınma konusunda başarılı olamadım ki gerçekten çalışmıştım. Doktorum geldiğinde biraz daha ıkınmaya devam ettim ama bebeği az ilerletebildiğim ve sürede gittikçe uzadığı için doktorum ebelerden beni desteklemelerini istedi. Ben ıkınmaya başladıktan sonra bir ebe de karnımdan bebeğimi itiyordu. Bu şekilde üç kereden sonra 17:02’de bebeğimi kucağıma aldım.
3770 gram 52 cm doğdu kafası da 34,5 cm. Ultrason ölçümleri ile uyumlu bir erkek bebek dünyaya getirdim. Doğum esnasında yırtığım ve dikişim oldu ne yazık ki ama sonrasında toparlanmam çok uzun sürmedi.
Kendi kasılmalarımla daha rahat bir doğum yapabileceğimi düşünüyorum ama yine de normal doğum yapmış olmak benim için yeterli oldu kendimi başla türlüsüne hiç hazırlamamıştım. Bana sezaryen hep daha zor geldiği için böyle söylüyorum. Zira her doğum kutsal ve çok özel.
Suni sancı, fitil, dikişler vs sormak istediğiniz bir şey olursa cevaplamak isterim. Kocaeli Gölcük Medar Hastanesi’nde doğum yaptım. Doktorum ise Ahmet Coşkan.
Tüm gebelere sağlıklı kavuşmalar diliyorum.