Diqudiqu Hipotroid hastasıyım anlatayım sana.
Sağlık ocağındaki teste güvenme.Çok yanılabiliyor.
Ya devlet hastanesinde “dahiliye uzmanı” na ya da fakülte üniversite hastanesinde “endokrinoloji ve metabolizma uzmanına” sabahtan aç karna gidecek şekilde randevu al. Git ve durumu anlat, sıfırdan yeni bir kan tahlili yapılsın. Serbest TSH, T3, T4 hormonlarına bakılacak zaten.
Eğer yüksek ise değerin, troidlerin yavaş çalışıyor anlamına gelir.
Gebeliğin ortalama 15-16. Haftalarında bebeğin troid hormonu ihtiyacını plasenta anneden alır.Senin deponu kullandığı için, troid hormonu sana yetmez.Sana yetecek ki bebeğe de tam randımanlı gitsin.
Bunun 2 tane farklı hapı var,içerikleri aynı nerdeyse.25mg dan başlar 150mg a kadar çıkar.Doktorun senin tahlil sonuçlarına göre dozunu vs ayarlayacak.İlaç sabahları aç karna alınır. Ve kişiye göre ilaçtan 20dk sonra veya 1 saat sonra gene doktorun söylediği süreye göre yemek yenir. Mesela ben ilacımı içiyorum, 45dk-1saat geçtikten sonra kahvaltı ediyorum.
Gebelikte 2,5 veya altında olmasını istiyorlar. Benim 7 küsür çıkmıştı TSH 15. haftamda.
Şimdi 36. Haftamdayım, TSH 1.8-2 arası çıkıyor.
Troid ölçümü 4 haftada bir tekrarlanır, ilerleyen haftalarda 3 haftada bir takip de olabilir.
Troid bezleri kişinin kendinin bütün metabolizma ve hormonlarını düzenler ve etkiler.Yani kadınlık erkeklik hormonlarından tut,zeka ve büyüme gelişim hormonlarına kadar.
O yüzden önemlidir,3 değer kötü değil. Ben 7 değerle en düşük dozla başladım ☺️ Öyle de devam ediyor.
Ne yemen ne yememen gerek, nasıl kullanıcan vs bunları doktorundan öğren.