Crnn_1 ben kesinlikle herkese normal doğum hakkında eğitime katılmasını, youtube videoları, doktor ve ebelerin yazılarını okumalarını tavsiye ediyorum. Ben de cok tedirgindim hastanenin doğum eğitimine katıldım ciddi manada rahatladım. En önemlisinin doğum için algıyı değiştirmek olduğunu anladım. Biz genelde acılı, ağrılı, sancılı, avaz avaz bağırılan kötü bir tecrübe olarak içsellestirmişiz. Eğitimdeki ebe sancı kelimesini bile kullanmadı. Doğum dalgası, doğum kasılması tabirlerini seçti. Diyorum ya bu bile algıyı değiştiyor. Mesela Youtube’da Furkan Kayabaşoğlu’nun online doğum eğitimleri var. 30 dakikalık. Bir şans verip izleyin. Doktor, ebeler anlatıyor. O videolar bile sizi rahatlatır.🌸