Bir_leylak çocuk isterken ister istemez düşünür oldumu olacak mı diye strese girersin bu kaçınılmaz ama işte bunun aşırısı var bide. Bilimsel araştırmalara baktım bu konı hakkında stresle gerçekten bağlantısı var canım.
Tek başına stres, daha ziyade kadınlarda infertilite sebebidir. Çünkü kadınlarda yumurtlama fonksiyonunu beyin idare eder. Beyin, stresi algıladığı zaman üreme fonksiyonunu durdurur.
Dolayısıyla yumurtlama durur.Oxford Üniversitesinden araştırmacılar, doğal yollardan hamile kalmayı planlayan kadınların stres hormonlarını ölçtüler ve aşırı stresin hamile kalma olasılığını düşürdüğünü tespit ettiler.strese bağlı hormon dengesizlikleri ortaya çıkabilir ve yumurtlama yeteneği ile başarısı olumsuz etkilenerek gebelik oluşmayabilir. Aşırı stres yaşamak kadınlarda adet döngüsünü de düzensiz hale getirebilir. Kadınlarda strese bağlı adet daha erken ya da geç görülebilir. Yani kısaca stres kulağa saçma gelse de bilimsel olarak bile büyük sorunlara yol açıyor doğurganlık açısından