beyzaumayy Merhaba arkadaşlar 25 haftalık hamileyim özel sektörde çalışıyorum ayda bir pazar ekstra çalışmamız var onuda haftada bir gün izin olarak alabiliyorsun işyerimde buna istinaden kontrol günümü o iznimden düşüyor bu konuda bilgisi olan var mı sonuçta kontrol için izin vermek zorunda pazar iznini ben ekstra tam gün çalışıp kazanmışım
Sumiire beyzaumayy sizin ayda 1 veya 2 gün ücretli izin hakkınız var hamile kaldığınız andan itibaren hafta içi yani, günde 8 saat calışabiliylrsunuz mesailere kalmıyorsunuz bence SGK yı arayıp haklarınızı düzgünce öğrenin
zilhan Canım ayda 1 defa ücretli olarak hastane randevusuna gidebilirsin hakkın senin bu , ayrıca saat olarakta 7.30 saatten fazla çalıştıramazlar yasak .. Ayrıca akşam 8’den sonra çalışamazsın gece çalışmasına giriyor bu
Milanvr 4857 sayılı iş kanunu gereğince gebe kadının rutin kontrolleri için işveren izin vermekle yükümlüdür. Ve bu izinden ücret kesintisi yapamaz ya da haftalık tatil olarak sayamaz. Ara dinlenmeler hariç günlük 7,5 saat çalışabilirsiniz. Gece calismasi zaten yapamazsınız. Ayrıca iş yukunuz ağır ise doktor raporuyla işveren sizi daha hafif işlerde çalıştırmak zorundadır. Bu kurallara uymazsa işçinin şikayet hakkı dogar. İsterseniz şikayette bulunabilirsiniz.
Duygumut Milanvr Evet bunlara ek eğer sizi işten çıkarmakla tehtid ederse çıkarın diyebilirsin hamile kadınları işten çıkarmak yasaktır. Bizim arkadaşı çıkardılar oda dava actı 2.defa tazminat aldı ve işe geri döndü işveren seni işe almak zorunda. Boşta kaldığı 1 yılın sigortasını da geriye dönük ödedi :) Merak etme haklar senden yana
pelin-pelin Duygumut dedikleriniz doğru ama tek bir hususu düzeltme ihtiyacı hissediyorum insanlar bunu görüp öyle sanmasın diye işveren işe iade davasını kazandığınızda sizi tekrar çalıştırmak zorunda değil. Kimse istemediği birini çalıştırmakla yükümlü değil kanunen işe iadelerde iade kararı çıktığında işveren ister çalıştırır isterse de iade kararında verilen tazminatları ödeyip geçer. Sizin arkadaşınızın olayında işveren tekrar çalıştırmak istediği için arkadaşınız orda çalışabilmiş
beyzaumayy Duygumut ben gidip görüştüm insan kaynakları ile benim 25 haftadıe her gittiğim kontrol iznimden düşüyor bu hakkımı kullanmak istiyorum dedim öyle bir şey yok bizde bilgim yok dedi
beyzaumayy Benim şuan çalışma saatlerim sabah 9 akşam 6 gün içerisinde 1 saat yemek molası öğleden önce 15 dk öğleden sonra 15 dk molam var