Udu en etkilisi aslinda vajinal yoldan almak agizdan alinan progestan sindirim sisteminden kana karistigi icin etkisi vajinal yoldan alinana gore daha az oluyor. Bir de rahim agzi kisaliginda vajinal alinan progestan oradaki hucreleri besleyip guclendiriyor. Igne de direkt olarak kana karistigi icin biraz daha etkili agiz yoluna gore. Ama yine de doktorunuza sormaniz en iyisi
Bir de acilmanin sebebi neymis? Akintiniz ve agriniz oldugunu yazmissiniz enfeksiyon sebepli bir durumdan dolayi bu acilma olduysa buna yonelik bir tedavi verdi mi? Cunku daha fazla ilerlememesi icin bu enfeksiyonu tedavi etmek gerekir. Ya da bazen rahim agzi kisa oldugu icin haftanin ilerlemesiyle kisalma ve acilma meydana geliyor onda da yapilacak tek sey erken haftalardaysa serklaj eger serklaj yapilamiyorsa progestan ve kalkmamacasina yatmak.
Bu tarz acikliklarla son haftalari gormus bie cok hikaye okudum burada. Rahim agzi kisaligi ya da aciklik tek basina erken doguma sebebiyet vermez. Kasilmanin olmasi, enfeksiyonun olmasi vs gibi durumlar rahim agzi kisaligiyla birlikte erken doguma sebebiyet verir.
Zamaninda bu durumdan dolayi diken uzerinde hamilelik gecirmis biri olarak soyleyebilirim ki iyi bir doktor takibi, progestan ve yatmak bu noktada yapilabilecek tek sey.