Beyzaznur ihtimalleri yazayım.
1)stres yaptın, muhtemelen sürekli “neden bu ay da olmadı” diye düşünüyorsan gecikme yaşıyorsun.Stres hormonu salgılıyor haliyle vücudun.
2)Yumurtlama düzenin değişiyor,vücudun gebeliğe hazırlıyordur kendini haliyle rahim beklemekte.Yani kastettiğim çoğu kadında (hepsinde değil) hamile kalmadan önce 2-3 ay gecikmeli adet olurlarmış ki benimde öyle olmuştu.
3)Hamilesin ancak çok yeni. İdrarda ve kanda çıkması için belirli ortamların olması gerekir.Adetin 1 gün gecikmesi veya 15 gün gecikmesi değildir mevzu, önemli olan döllenmiş embriyonun rahme yerleşmesidir. Çünkü gebeliği tespit etmeye yarayan Beta HCG hormonu, yumurta ve sperm birleşip döllenip sonrasında rahimde bir yere tutunup yerleştikten sonra salgılanmaya başlıyor.
Kana Beta HCG geçişi, yerleşmeden ortalama 24-36 saat sonra. İdrara geçisi ise yerleşmeden ortalama 72-96 saat sonra.
Benim son adetimten 10 gün geciktiğim halde normal ve erken gebelik testlerini geç ; kan testinde bile çıkmamıştı.
gecikmem 18 gün olunca normal idrarda silik çizgili ve kanda düşük değerle çıktı.
O zaman doktor bana böyle anlattı işte.Geç döllenme deniyor buna da.Yani geç yumurtlamışım 20. Günde
( normalde adetin ilk gününden itibaren 14-15. gündür ya) ve rahime yerleşmesi de geç olmuş.
Sen öncelikle adetin gecikmesini bekle.Kasık ağrısı,halsizlik vb normal adet olcakmış gibi belirtiler olabilir.
İnşallah gebesindir 🤲🏻