Gulsengulsen Ben gebeliğimi sağlık ocağında yaptırdığım kan testiyle öğrendim ve bana aile hekimim kese görülüp kalp atışı duyulunca muhakkak gel, gebelik kaydını yaptır dedi. Yaptırdım.
Bir çizelge verdiler, hangi haftamda ne için geleceğim yazıyordu, yanına da tarihi kaçırmayayım diye o haftaların denk geldiği tarihi bile yazdı.
O çizelgeye göre 2 defa tetanoz aşısı için, belirli aralıklarla da kan ve idrar tahlili, tansiyon vs için çağıracaklardı. Öyle de oldu. Hatta çizelge vermelerine rağmen yine de her seferinde arayıp da çağırdılar.
Ben her ay kan ve idrar tahlilleri yaptırıp öyle gittim kadın doğumcuya. Bazı zamanlar idrarda enfeksiyon çıktı, ona göre ilaç kullandım. Bazı zamanlar hgb düşük çıktı ona göre demir kullandım vs.
Düzenli takip aşırı önemli. Siz bunun nesinden rahatsız oldunuz, anlamadım.
Bir tanıdık da sağlık ocağından hiç çağırılmamış, gittiği özeldeki doktor, yanındaki hemşire vs de tansiyon hiç ölçmemiş. Bir gün fenalaşıp hastaneye kaldırılınca öğrenmiş ki gebelik tansiyonu var. Eğer sağlık ocağı gelmesini tembihleseydi ya da doktoru bu konuda uyarsaydı bir şeyler onun için daha iyi olabilirdi. Kısacası detaylı takip önemli.