busraozoglu
Diyetisyen kontrolünde ilerlemeniz gerek kan değerleriniz, haftanız, kilonuz baz alınarak liste verilir. 2 hafta evde şeker takibi yapmanız istenir muhtemelen. Düşmezse insülin verebilirler. Devlet hastanesindeki bir diyetisyene de gidebilirsiniz tek sefer gitseniz yetiyor zaten. Benim önerebileceklerim hafif egzersizler yapın, bol su için, makarna, pirinç, beyaz ekmek tüketmeyin. Tatlı zaten yasak. Meyvenizi bir porsiyon (bir elma, bir muz gibi) tercih edin. Yanında süt içip fındık yiyin. Sebze, et, tavuk beslenme listenizde mutlaka olsun ama patates, bezelye, havuç yüksek şeker içerikli. Meyvelerden de muz, incir, üzüm fazla tüketilmemeli. 3 ana 2 ara öğün yapmaya çalışın. Beyaz ekmek yerine tam buğday tercih edebilirsiniz ama öğünlerde 2 dilim olacak şekilde tüketin. Mercimek ve tarçın da şekeri dengeliyor aklınızda bulunsun.