Arsmngmz Kızlar iki hafta sonra ense kalınlıgı ölçtürmeye gidicem. Ama endişelerim var her annenin oldugu gibi! Genetik değil gibi sanii sigara içmenin bi etkisi olurmu? Gebeliğimin 6. Haftasında bıraktım suan 9 haftalıgız. Önceden cok içiyodum geneliği öğrenince 3-4 içtim şimdi agzıma sürmüyorum onunla bi etkisi var mıdır?
ozlemkrts Arsmngmz bende içiyodum bişey çıkmadı ama sigarayla ilgili bişey olduğunu sanmıyorum genetik olabilir
Mugesen Arsmngmz downsendromu tamamen genetik tir. +1 kromozom fazlalığı.. Sigaranın zararları çok farklıdır.. bazı hastalıkların önüne geçilemiyor.. Allah nerede varsa hepsini korusun.. sağ salim sağlıkla hepimiz kucaklarimiza alalım inşallah..
deletedmom6295 Arsmngmz gebelikte sigara içmekten ziyade öncesinde içmeyle alakalı anomaliler olabilir mi diye düşünmek daha doğru olur sanırım. çünkü sigara hem yumurtanın hem spermin sağlıksız olmasına sebep olabiliyor. sağlıkla kucağınıza alın inşallah
Harunnisa Arsmngmz sigara ile ense kalinligi olmuyor dikkatli olmakta fayda var allah korusun ama sigara onu etkilemiyor genetik olabiliyor veya baska kromozomlarla alakali diye biliyorum oglumda içiyordum saglikli dogdu suan hala iciyorum birakamadim maalesef ne guzel birakmissiniz tekrar baslamayin firsat olmus olur
weallwantlove deletedmom6295 Mugesen trizomi 18 genetik değil tamamen tesadüfidir. 6.000 gebelikte bir meydana gelmektedir ve bir kurbanı da ben idim. 24 haftalıkken kaybettim bebeğimi. Doktorunuza sorabilirsiniz
Mugesen Arsmngmz trimazon nedir ? Sanırım yanlış birşey yazdin böyle birşey yok.. Yada kromozon mu demek istedin?
deletedmom6295 Arsmngmz trizomi 18 de genetik bir rahatsızlık diye biliyorum yanlış yönlendirmek istemem
Mugesen weallwantlove başınız sağolsun...Allah sabrını versin.. bildiğim bir konu değildi.. bilgilendirdiginiz için teşekkür ederim.. öğrenmiş oldum..
Arsmngmz Harunnisa bi daha içmeyi düşünmüyorum inşallahta içmem 🙏🏻 Bakalım cok heyecanlı ve stresliyimmm iki haftam kaldı öğrenicem
weallwantlove Arsmngmz test gerektirecek bir durum yoktu çünkü amniyosentez testinde de trizomi 18 (edwards sendromu) olduğu ortaya çıktı. Pekçok yaşamı engelleyen anomalisi vardı zihinsel ve bedensel. Anlatamayacağım derecede fazla okuyanlar etkilenmesin diye yazmak istemiyorum. Bu tamamen tesadüfi olduğu için genetik test yapılmasına gerek duyulmuyor. Heyet raporu ve ayrı iki perinatologun açıklaması üzerine yaptırmadık. Birleşme sırasında tesadüfi bir şekilde 18. Kromozomun çift değil de üçlenmesi sonucu oluşan bir rahatsızlık. Allah kimsenin başına vermesin atlatamıyorum hala çok zor
Mugesen Nisankzn evet geç oldu ama anladim.. yanlış telaffuz edince çıkaramadım.. 😊 içeriğini yine bilmiyordum sağolsun bir arkadaş aydinlatti..
momtobe8 Tarama testlerinde kromozomal anomalilere bakılıyor. O da sigara içilmesiyle ilgili bir durum değil. Kromozomal anomaliler ya genetik oluyor veya sizde olmayıp bebekte olabiliyor. Radyasyon etkili mesela. Veya tamamen tesadufide olabilir. Ama gebelik öncesi sigara içmek de yumurta ve sperm kalitesini düşürüyor. Kromozom sorunlarına meden oluyuyor mu bilmiyorum ama olumsuz etkileri olabiliyor. Hamilelikte içildiğinde de bebeğin gelişimini olumsuz etkileyebiliyor ve erken donemde düşüğe sebep olabiliyor. Kotu düşünmeyin ama bından sonra hem bebek hem kendi sağlığınız için içmeyin.
Yasminella Arsmngmz canım bende sigara çok içiyordum hatta kendi isteğimle yine bırakamazdım 7. Haftasına kadar içtim hatta az az ama sonradan midem bulandı bıraktım Allaha şükür şuan 14 haftalık olduk çok şükür birşey çıkmadı sigarayı bırak demişti zaten doktorum dumandan bile bebek psikolojik etkileniyormus
Arsmngmz weallwantlove Anlıyorum canım allah yardımcın olsun. Sabrını versin insallahhh en yakın zamanda sağlıklı sıhhatli bebeğiniii kucagını almayı nasip eder allahımm🙏🏻💞