Elifderin34 Herkes tutturmuş bir 16.000 TL alınıyor diye. Herkes asgari ücretle mi çalışıyor? Bilmiyorsanız ezbere konuşmayın. Söylenen tutar sadece asgari ücretle çalışanları kapsıyor. Olayın mantığı da şu: brüt maaşınızın ortalamasının ⅔’ünü alacaksınız. Onu da e-devletten bakıp görebilirsiniz. Hangi sigorta koluna ait çalışansanız bilmiyorum örneğin 4A’ya tabi iseniz brüt maaşınızı 30’a bölüp 1 günlük ücretinizi öğrenin, sonra da bu rakamı 16 hafta=112 gün ile çarpacaksınız. Çıkan tutarın ⅔’ü sizin SGK’dan alacağınız ücret oluyor.