Bussuusu merhabalar. Bizim de 9 aydır bebek olmayınca varikosel tespit edildi. Solda 4 mm sağda 3, soldaki ileri reflülüydü. Doktorumuz ameliyat önerdi. İlerlemiş bir durum olduğu için. Bir testte 20 diğerinde 10 milyon çıktı vs. Diğer değerler de düşük. Çok araştırdık karar verme sürecimiz 3 ayı buldu. Ameliyata karar verdik. 10 gün önce Gazi Üniversitesinde ameliyat olduk. Çok korkuyorduk pimpirikliyiz ikimizde. Ameliyattan 2 saat sonra kalktı yürüyüş yaptık yemek yedik hiç bir ağrı sızı olmadı şükür. Ertesi gün taburcu olduk. Doktorumuz araba bile kullanabilir dedi.
Düzelmesi en az 3 ayı bulurmuş. 1 yıla kadar anca düzelen de olabiliyormuş. Bu süreyi göze almak ona göre karar vermek ya da alternatif seçenekleri araştırmak gerekiyor.
Fakat şuna emin olduk ki ameliyat olmadan takviyeler boşa kürek çekmek gibi. ( bizim gibi ileri seviye için )
Hocamıza da sorduk riskleri mikroskopla yapıldığı için %2-3 nüks ya da hidrosel olabilir dedi. Çok düşük ihtimaller. Doktorlar için basit görülen bir operasyon.
Kadın doğumcular ise daha farklı düşünüyor. Şuna eminim ki erkekle ilgili problemler ürolog kararıyla çözülmeli. Kadınla ilgili olan kadın doğumcularla. Özellikle varikosel konusunda iki alan da ayrı kanıda çünkü.
Umarım hepimiz şifa buluruz 🙏🏻