canım Normalde testi adet bitince 3-4 gün sonra yapmaya başlarlar. ama benim sana tavsiyem adetin bittiği günün ertesi günü testi yapmaya başla. Çünkü ne zaman yumurtlama göreceğini bilemezsin genelde adet bittikten 7-10 gün sonra görülür ama, riske atmamak için zamanı en iyi yakalamak için adet bitimi sonrası başlamak en iyisi. Test için Uygun saatler sabah 11:00, öğlen 15:00-17:00 ve akşam 22:00 saatleridir. Sabah erken yapılan test günün ilerleyen saatlerindeki gibi beklenilen LH değerlerine gelmez. LH artışı yakalanmak isteniyorsa, biri erken zamanda diğeri daha ileri zamanda yapılmalıdır. Testi yapmadan bir iki saat önce sıvı alımını kesmen gerekiyor içecek su vesaire bir şey tüketmemen gerekiyor ki idrarda seyrelme olmasın bu da testte gözüken çizgilerde yanlış sonuç verebiliyor. C çizgisi ve T çizgisi var test üzerinde. C çizgisi kontrol çizgisidir o çizgi her zaman çıkar. Bu demek oluyor ki testin bozuk olup olmadığı oradan anlaşılıyor. T çizgisi ise seni dikkate alman gereken kısım. Pik dediğimiz çift çizgi olayı var. Testin çift çizgi yani pik olana kadar testi yapmaya devam ediyorsun. Tabii bu süre zarfında gün aşırı ilişki olabilir. Çift çizgi gördüğün zaman bu demek oluyor ki 6- 24-48 saatleri içerisinde yumurta çatlayacak uyarısı veriyor yumurtlama salgısı dediğimiz LH hormonu oluyor bu hormon. T çizgisi silkleşmeye başladığı zaman yumurta çatlamış demektir. Çift çizgi gördüğün zaman silikleşene kadar ilişki olsun eğer sperm problemi yoksa. Silikleştiği zaman testi yapmayı bırakabilirsin Ama çatladığından emin ol. Ve silikleştiği günü baz alarak 12- 14 gün sonra gebelik testi yapabilirsin.

Kendi testimi örnek olarak attım pik dediğimiz olay tam olarak bu ikisinin de aynı eşitlikte olması lazım
Gerçi benim sana anlatmış olduğum c ve T çizgisi bu test üzerinde yazmıyor ama sol çizgi T sağ çizgi c çizgisi olmuş oluyor yani testte sağdaki çizgi her zaman çıkacak olan kontrol çizgisi dediğimiz kısım. Sen sol çizgiyi dikkate alacaksın. sana örnekte attım zaten oradan bakabilirsin.