Meryem_K Normal doğum korkusuyla stres yapıp kasılırsanız doğumu etkiler, bebeği riske atmış olursunuz. Normal doğumu kafanızda büyütmeyin önce, anlatılanların abartı olduğunu bilmelisiniz çünkü herkes hep en çok kendisi zorlandığı dile getirir gözünüz korkmasın. Ben bebek hemşiresiyim yüzlerce binlerce normal ve sezaryen doğuma şahit oldum. Evet bazı anneler zorluk yaşiyor ama bazıları da öyle kolay doğuruyor ki. Sizin direnciniz, inancınız ve ağrı eşiğinizle alakalı. İçeride kalmayacak o çocuk çıkacak öyle ya da böyle. Kendim hamile kalmadan önce de sezaryen diyordum planlı olarak öyle doğum yaptım. Korktuğumdan değil ama çocuğumun ve benim için en iyisi olduğunu düşündüm. İshal olsam başım döner hassasım ağrı konusunda yapamam dedim yapmadım. Ama sonrasında da hiç ama hiç ağrım olmadı. Karnım kesilmiş dikilmiş farketmedim bile evet döndüm aynı hayata devam ettim. Normal doğumda dikiş zorluğu yaşayan da var, sezaryen sonrası ağrı yaşayan da var. Bu tamamen vücut yapısı ve kişiyle ilgili. Sağlıkla doğurun istediğiniz şekilde