Didem18 frdclk ben yaptırdım. Annem şeker hastası. Bu erken önlem almak demek ve çok önemli.. hiç kafan karışmasın. Çok zor bişey değil. Ve zararida yok. Enerji içeceği gibi bir içecek … Yani hiç tatlı yemiyor musunuz? Yada çaya şeker atmıyor musunuz? Meyvede bile ondan daha çok şeker var emin olun…. Gönlünüz rahat olsun
1erkekkannesiiii frdclk benim ailemde şeker hastası yok ama bende gebelik şekeri çıktı. İlla genetik bisey değil ama şeker varsa ve yaptırmayıp bilmezseniz bebeğe zarar veriyorsunuz. Yaptırın zararı yok.
Baharshin Aysenuroz44 orda sana söyleyecekler canım ilk önce şekerli suyu içmeden önce kan veriyorsun daha sonra o sudan almanı istiyorlar eczaneden hemşireler bilgi verecektir 1 saat arayla 3 kere kan alcaklar
inci_230911 Ailede yoksa yaptırmayın bnce. Evet bebeğe zararı var yüksek şekerin ama şeker yüklemesinde büyük ihtimalle çıkıyor şekerin. Bende yoktu ailede sülalede de yok yaptırdım çıktı ama sınırın az üstünde. Diyetisyen önerdi doktor diyete başladım miğdem çok kötü oluyor aç kalıyorum. Çevremde yaptırmayan çok insan var gayette bebek sağlıklı doğdu.
Benimdunyam_ frdclk benim de öncesinde bakılmıştı sıkıntı yoktu. Sonra bebek gelişimini önde götürmeye başladı. İlk bebişim de iri bebek olduğu için şeker yükleme yapıldı. Açlık şekerim sınırın biraz üstünde çıktı. Doktorum diyet demedi ama kontrollü ye dedi. Sün rahatsızlandım sancım başladı 29 haftam bitiyor. Yalancı sancıymış. Rahimde açılma yok, bebiş iyi her şey yolunda fakat suyum fazlaymış. Şekerden olabilir dedi ve bu sefer direkt diyetisyene yönlendirdi. İhmal etmemek gerekiyor sanırım🌸
frdclk Umutluanne1 heh işte tam da bu yüzden benim annem 5 tane doğurmuş hiç birinde yaptırmamış. Saf glikoz olduğu için çok zararlı diyorlar bebeğin pankreası tam olarak gelişmediği için bu şekere maruz kalıp ilerde kalp hastası olabileceği yönünde bir sürü şey okudum. Ben de bu yüzden kararsız kaldım işte . Bir de bir arkadaş yıl 2022 hala bu soruyu mu soruyosunuz demiş ne alaka? Kendim için olsa hiç sormazdım bile ama sorumlu olduğum bir bebeğim var artık tabi ki soracağım araştıracagım bu forum bu yüzden var 😉
Umutluanne1 frdclk aynen öyle tabiki kimse bebeğini riske atacak bişey yapmak istemez . Bende çok tereddüt ettim hâla daha ediyorum . Bide benim tüp bebek . Doktorum ne derse onu yaparım demiştim zaten oda 75 lik öneriyormuş o yüzden yaptıracağım . Allah’a emanet artık umarım pişman olmayız gerçekten tedirginlik bitmiyor hiç
frdclk Umutluanne1 Evet aynen öyle canım. 🥰 Bakalım 2 hafta var kararsızlığım bir an önce son bulur umarım. Allah bebişlerimize sağlık versin Umutluanne1
Eren_umay2 frdclk kesinlikle ben yaptıracagım 1 hafta sonra yani baba tarafında şeker hastalığı var ilk gebeliğimde çıkmadı ama bunda da çıkamayacak diye bişey yok özellikle yaptırmak istiyorum 🙋♀️ yinede inşallah bişey çıkmaz 🙏😌
Hilaladl Yaptırmadım , saf glikoz içiriyorlar zararlı değilmi glikoz baslı basına okadar seker bianda bebeğe geciyor, 2 dilim baklavayla aynı sey diyor doktorlar osaöan 2 dilim baklava yiyip neden yaptırmıyoruz 😁
alangoya_ frdclk bu şeker konusunda neden bu kadar düşünüyor herkes ya yaptırın gizli şekeriniz varsa bebeğe ve size ilerde zarar verir bir kutu gazoz içmemek için bu riske girmeye değer mi gerçekten. Aç karna bir kutu gazoz altı üstü öyle yoğun bir şeker falan yok gayet güzel tadı kan verip çıkacaksınız bu kadar öyle bayılma etme bir şey de yok aç karna sabah 8 de gittim ben ilk kan açken alındı. Şekeri içtim 1 saat sonra bir kan 2 saat sonra 2. Kan alındı ve tek başımaydım ne başım döndü ne midem bulandı. Herkesin bünyesi bir değil tamam ama korkulacak bir şey yok bence.
Zynpbr00 frdclk Ben yaptırmadım doktorumda gerek yok dedi zorlamadı beni. Hiçbir ülkede şeker yüklemesi diye zorlamıyorlar bir bizim ülkemizde abartılıyor. Onun yerine yediğinize içtiğinize kilonuza dikkat edin:)
Yares611 frdclk benim doktorum tokluk şekerini siz 2 baklava yedikten sonra da ölçebiliriz dedi, ben öyle yaptıracağım, glikoz suyunu içmek istemiyorum