Evett şuan yazarken ellerim titiyor çünkü burada 9 ay bir zaman geçirdim iyisiyle kötüsüyle bilgiler edindim öğrendim yada kendi bildiklerimi bir başkalarına söyledim yani çok güzel zamanlar geçirdim sürekli de doğum hikayleri okudum elimden geldiğince pozitif olanlara bakmaya çalıştım ama merak edip hassaslara da girip baktım ve etkilenip çıktım 🙈 herneyse ben bir gün buraya doğum hikayemi yazacağım hiç aklıma gelmezdi cidden o kadar değişik ve farklı bir duyguki yaşayan anlar umarım Rabbim isteyen herkese bu duyguyu tattırır. Bu arada hikayemi yazmadan önce şunu demek istiyorum aşırı uzun çünkü detayli yazacağım sonuna kadar okursanız çok mutlu olurum…
- Simdii gel gelelim o tarifi olmayan hikayeme?
Tam doğum yapmadan üç gün önce ishal başladı ve afedersiniz çok yoğundu sürekli lavoboya gidiyordum ve gittimmide hemen çıkamıyordum neredeyse lavoboda yatıyordum son günlerde o derece 😂 işte idrarda aynı şekildeydi ben orada sezdim bu kesin doğum başlangıç eylemi bir kaç güne doğururum diyordum karnim haftalar öncesinden düşmüştü ama yukarı kısmı sem sertti yani bebeğim uzun olduğu için yukaridaydi madem karnim düştü acaba yukarısı haylan niye sert diye kendi kendime sürekli düşünüp durdum meğerse bebeğim uzun olduğu için yukaridaymis daha bacakları vs. bu arada bebişim başından beri normal doğum pozisyonundaydı yani baş aşağı idi ve doktorumla bir aksilik olmazsa normal doğumdan yana ilerleyeceğimizide konuşmuştuuk. Şimdii hikayemin nasıl başladığına geçiyorum benim günlerdir ağrım vardı ağrı da nasıl birşey derseniz regl ağrısından biraz daha şiddetli bir ağrı gibi sürekli geliyor gidiyor geliyor gidiyor ama sık değildi eşim beni gördü ve dediği söz hazırlan aşkım direk hastaneye gidiyoruz kızımız bu sefer geliyor dedii bende dedimki bir kaç gün sonra rutin randevumuz var açıklık vs. yada başka bir durum varsa o zamana doktorumuz bilgi verir zaten dedim eşim ısrar ediyor ama ben gitmek istemedim çünkü sık değildi çektiğim ağrılarr işte ben günlerce böyle ağrılar çektiim sonra 26 temmuz akşamı ağrılarım sıklaştı ve saat 00.00’ ı geçtiği için 27 temmuza giriş yaptık eşim dedi ağrıların çok sık geliyor bu sefer cidden geliyor nolur gidelim dedi bende gidipde dönmek istemiyorum rutin kontörümüze az kaldı dedim herneyse sonra ağrılar cidden sıklaşınca beni bir şey aldı nasıl tarif edeyim panik stres çok farklı değişik şeyler hissettim eşim ilişkiye girelim sonra duşa gir abdest al banyonu yap en sonda beline karnına baya bi sıcak su tut bakalım banyodan çıktığında sancıların geçmiş olacak mı dedii ve ben girdiim çıktım sonra eşim bana bakıyor ben ona sormaya korkuyorum iyi gibisin ağrıların geçtimi dedii bende evet hafifledi şuan ağrım sızım yok dedim gülduk kahkaha vs. attık bir dakika sonra bide baktikki agrilar tekrar girdi ben direk plates topuna oturdum gel git ileri geri vs. hareketler yaptim baktimki sancılarim var ama duzenli değil gelip gidiyor , eşime dedim sen yat uyu acil bir durumda ben seni uyandırırım diye o da tamam dedi ama arada gidip baktım uyuyamamis dua falan ediyor onu öyle görünce çok mutlu oldum daha sonra sancilarim sıklaştı ve süresi de kısa araliklarla girmeye basladi zaten buradan kasilma sayari vs acmistim , eşime kiyamadim dedim onun gönlü olsun iste hadi hazirlanalim gidelim bari nöbetçi doktor baksinda durumumla alakalı bilgi versin ona göre haraket ederiz eve geliriz dedim işte hazırlandık ettik kapidan cikicaz ama cikmadan once heryeri toparladim ettim hastaneye gidcekleri tekrar gözden geçirip bi kontrl ettim içimde çok değişik bir hissiyat vardi herneyse saat 4 civari idi 5’e geliyordu hastaneye vardik icimdende diyorum acaba hangi nöbetçi doktor varki diye birde ne olsun kızçemin şansına kendi doktorum nöbetçiymis sevinçten havaya uçtum nasi mutlu oldum oradaki sekreter diyor sancin varken nasi hopluyon zipliyon diye hahaha 😂 işte odaya çıktım doktoruma dedim hocam üç gün sonra randevum vardi ama günlerdir gecmeyen ishallik ve sancim vardi sicak dusada girdim gecmeyince geldik dedim tamam canim dedi hemen alttan muyane etti resmen bebise dokundu hissettim yani canim acidi biraz kastim kendimii icimdende diyorum aha kesin ben normal doğuramam bu aci boleyse doğum acisi nasilki diyoruum aciklik muyanesi baya bi can acitiyor tee bebeğe kadar dokundugu için ama gözünüzü korkutmayayım anlık bir acı herneyse doktorum muyane etti birde demesinmii 3-4 cm açıklık var doğumun başlamış yatışını veriyorum ben şokkk oldum daha birde hastaneye gitmeyi düşünmüyordum altimi filan giyindim ettim birde baktim eşim yok o heyecanla kapiya çıkmışş hemen anneleri arayayım diye dedimm gel buraya kahkaha atmaya başladık ben doktorum sekreteri filan 😂😂 herneyse doktorumla konustuk ettik sonra odadan çıktıkk bu arada sabah saat 5’di işte eşime dedim evraklari vs. ben alirim sen git eşyaları getir meryem ana otunu sakin unutma dedim donustede annemi al dedim seninkileride ara dedim sonra ben evrakları bekliyorum birde baktim annem yani kayinvalidem geldii gelinim buraya gelmis dogumu baslamis ama dogumhanedemi acaba dedi ben direk güldum bu ne hız anne nasi direk doğumhaneye gideyeyim dedim hemen geldi yanıma nasilsin vs. konustuk sonra kayınbabamda geldi durumumu sordu eşim yokken çok güzel moral oldular bana sağolsunlar ve doğurana kadarda yanimdan hic ayrilmadilar sanci cekerken kayinbabamda vardi ama kendi babam gibi kendisi o yüzden cikmasini istemedim bu arada ilk torunları ve eşim tüp bebek baya geç kavustular esimdede kaygi vardi ben tüp bebegim acaba çocuğumuz olurmu vs. diye çok şükür dünya tatlısı bir kızımız oldu Rabbim aratmadan verdi inşallah dileyen isteyen lağiyiyle bakabilcek herkese nasip eder 🙏🏻 işte daha sonra biz odaya geçtik sonra eşimle annem geldi ondan sonra ebe geldi önluk verdi herseyini çıkartıp sadece bunu giyiniyorsun hicbirseyin kalmasın dedi lavoboya girdim giyindim çıktım , çıktıktan sonra tansiyonumu olctu ntsye bagladi bir yandan aciklik ilerlesin diye suni takti ama dozu düşük verdi ara ara gelip alttan muyane etti açıklığıma bakti tabii bunları yaparken eşimi babamı annelerimi çıkarttı odadan herneyse yatarak yapamicam gezinmek istiyorum dediim ebede zaten senin için iyi olur dedi yani kimi ebeler kalkmaya izin vermiyor ama siz siz olun yatarak cekmeyin sancıyıı neyse kalktim koridorda geziniyorum bi kolumda suni sanci takili öteki kolumdanda eşim tutuyorr sonra ebe sürekli yatirip acilmamin durumuna bakiyor ntsye bagliyor vs. işte dediki bebeğin uzun olduğu için çok yukarıda dedi hersey senin elinde güzel ikinarak asagi itebilirsen dogurabilirsin , itemezsen doğuramazsin dedi beni bir korku aldii oyy oyy 🥲 neyse eşim sağolsun en büyük destekcim çok motive etti beni toparlandim dedim dogumum baslamis hersey benim elimde yapacağım diye iste acilmam guzel ilerliyordu benim kiz nazli oldugu için ne nisanim gelmisti ne suyum ebe suyunu patlaticam dedi tabi bunun oncesinde lavman yapti ne kadar durabilirsen iyi dedi bende zorladim gezindim 10 dakika öyle durup lavoboya gittim ciktiktan sonra ebe suyumu patlattı işte asıl yere geliyoruz su patlattıktan sonra ipler koptu ömrüm hayatimda öyle bir aci görmedim öteki dünyaya gittim geldim o dereceydi bende yani patlatma asamasi acılı bir işlem değil onu söylemiş olayım bende zaten bir yandan suni takili bir yandanda nts takiliydi dedim hepsini sökün benden ntsyi söktüler ama suniyi dökmediler ayağa kalktım yok ayakta daha kötü oldum yataga yattim sanci geliyor geldimi dakiklarca sürüyor sonra gidiyor ama 30 saniyeligine gidiyor o 30 saniyede dinlendim sonra sanci geldi baktım kimisi bagirip cagiriyor ben hic bagirmadim orada nefes alip verdim derin derin nefes aldim verdim aldim verdim dogum masasinda bile ayni islemi yaptim inanin tamam caninizdan can gidiyor ee kolay degil bir can çıkarıyoruz ama bağırıp cagirirsaniz doğum asamasinda ikinmaya gucunuz yetmez hemde bogaziniz kurur ve en önemlisi bebeğiniz geri kaçar ben gebe okuluna vs. gitmedim kendi cabalarimla her gun arastirmalar yaptim onlara göre haraket ettim yani nefesi oradan öğrenmiştim demem o ki asla bagirip cagirmayin derin derin nefes alin inanin o kadar iyi geliyorkii ve aciniz bir nebzede olsa hafifliyorr işte birde imkaniniz varsa sicak suya girin ebem geldi dedi istersen suya gir rahatlarsin dedi ama çok kötüydüm yürüyemiyordum sanci 30 saniyeliğine gidiyor demistim ya koştum o sırada lavoboya eşimde yanimdaydi sicak suyu açtıı tuttu bana aldim onun elinden kendime tuttum tabi biraz agresifim o sıra çünkü canimdan can gidiyorr 🥹 bi 5-10 dakika durdum eşim diyor artik çıkalım ben diyorum yok azda olsa iyi geldi ya hadi burda doğursan dedi tamam çıkıyorum dedim zar zor yataga yattim ebe geldi 6-7 cm dedi ben sasirdim ben 8-9 bekliyordum canimdan can gidiyor diye o da az kaldi birazdan doğumhaneye gececegiz dedi sonra tekrar geldi vee 8-9 olmuş hadi dogumhaneye gidiyoruz dedi o cikti hemsireler geldi tekerlekli sandalye ilemi gidelim yürüyerekmi dediler bende yürüyek istedim hem tam acilma olur ben gidene kadar dedim zaten doğumhanede ayni katta ama yataktan zor indim hic bagirmayan ben bagirmaya başladım acilmam acildikta agrim dahada artiyordu eşim motive etti yüzdük yüzdük sonuna geldik birazdan kızımıza kavusacagiz hadi dayan dedii gittim dogumhaneye işte catala çık dediler ciktim daha sonra tutunma yerini gösterdilerr ikinacagin zaman buradan tutun diye ikinirken kafani boynuna eğ nefesini tut oyle ikin ikinmayi sakın birakma diye hani ıkındınız bebek cikti cikacak nefesiniz yetmiyor geri birakiyorsunuz ya heh işte bebek geri iceri kaciyor nefessiz kaldım ama iki en fazla üç ikinmaya bebeğim çıktıı 🥲 işte ben çataldayım diger odalardada benimle birlikte doğum yapan bayanlar var bagiriyor onlar ama öyle boyle degil ben onlari duyunca paniğe kapildim ben derin derin nefes alıp vermeye devam ettim sonra hemsireler ebeler o diger kadinlarin yanina gittiler ben tek kaldimm ayy nasıl korktum ya tek başıma dogurursam diye bagiriyorum sesleniyorum onlara nolurr tek birakmayin beni diye hemşirenin biri geldi yanimda kaldi dedi yaninda birini istiyormusun dedi o can havliyle hayır dedim iyi gelir dedi ayy tabiki istiyorum eşim gelsin dedim hemsirede olmazz çünkü seninle birlikte iki kisi daha doğum yapiyor erkek alamiyoruz dediler anneni istermisin dediler gozum kapali evet dedim vee annem geldi iyiki gelmis elimi tuttu beni okudu üfledi 🥹😂 artık yavas yavas ikinmaya basla bebegin görünüyor çok az kaldı şimdi doktorun gelicek dedi vee geldii dedim Ceyhun hocam iyiki geldiniz korkma sakın ece dedi bebeğin görünüyor iki güçlü ikinmaya cikacak dedi iste bisiler sürdü sonra ebe doktoruma dedi kesi atalimmi doktorum ise hayir atmayacağız dedi iste orada anladim ne kadar doğru bir doktor seçtiğimi bu arada doktorum erkekdi hani formda okuyordum bağzı hanımlar erkek doktora karşı ama bu bir meslek ayıp birsey yok ve bana göre aynı cinstende farkli cins doktorlar daha iyi işini yapıyorlar buna bizzat şahit oldum o yüzden gebeligimin basinda doktorumu değiştirdim işte herneyse atmayacağız dedi sancin gelince ıkın dedi zaten ıkınma hissi geliyor dedim ama sanciyi bekledim sanci geldi ıkınıyorum tam bebişimin çıktı çıkacakk nefesim bitti ıkınmayı kestimm hadi ecee kesme bebek geri kaçıyor dedi tekrar güçlü ıkındım ve çabuk ıkınmayı kes kafasi çıktı dedi sizlerede söylemiş olayim kafasi ciktiktan sonra ikinirsaniz ic dis birsuru dikisiniz olur çunku bebegin kafasi çıktıktan sonra kendisini atiyor birde siz ikinarak ona daha cok yardim etmis olursunuzz dikişiniz çok olurr aklinizda bulunsun iste bebişimm çıktıı bir ağlama sesi direk doktorum göğsüme atti ben orda bittim , bittim derken yeniden doğdum resmenn bebeğimi görür görmez işte anladim annemi ve anneliğin ne demek olduğunu işte bebisim çıktıktan sonra plesantam çıktı görmek istermisin dedi bebeğinle birlikte 9 ay karninda olan plesantayi dedi migdem bulanir ama istiyorum dedim gordum cok degisik duruyor bumuymus benim prensesimi besleyen büyüten dedim işte bebek ciktiktan sonra bir rahatlama geliyor yeniden doğmuş gibi hissediyorsunuz anlatamam o hissi ama rahatlamadan sonra acıda hissettim bebegim çıkarken biraz yirtilmam olmuş doktorum hemen igne yapti aci biraz dindi anladim uyuşturduğunu sonra dikis atti 2-3 tane o esnada bebegim odaya gitti giyindi etti geldi dedim sakın götürmeyin bebeğimle birlikte cikmak istiyorumm dedim dikiş işlememim bitti doktorum vajianim içini yani pis kani temizledi ondan sonra indim sandalyeye oturturdular bacagimi falan ortuyle kapattilar kizimi kucağıma verdiler ahh o koku hayla burnumda tüter 27 temmuz 39+4’de 15.17 de cennet kokulu kızıma kavuştum sabah ezanında hastaneye gitmiştiik ikindi olmadan yavruma kavuştum kilosu 3850 idi yani düşünün kesisiz dikişsiz epiduralsiz doğumum gerçekleştii bu arada o doğum masasinda bütün hamişlerede dua ettim Rabbim hepinizin yardımcısı olsun inşallah bir avazda kurtarsın ve dileyen isteyen layığı ile bakabilecek her kadınada bu mucivevi duyguyu yaşatsın inşallah. Hee birde meryem ana otunun çok çook faydası var demiş olayim onu yaninizda bulundurun açılmaya cidden yardimci . Biz şimdi 3 aylik oldukkk teyzeleri normalde bebişiim 1 haftallikken yazmaya niyetlendim sonra onunla ilgilenmekten anca fırsat bulabildim her anı o kadar güzel ve hızlıki bakın 3 ay geçti ne çabuk gecti diyorum o günler geri gelmiyor bırakın bol bol vakit geçirin. Sormak istediğiniz her türlü soruyu cevaplarim sorabilirsiniz… 💞