Ben tüketmiyorum hiç bir şekilde gebeliğimin öncesinde de tüketmiyordum. Aslında sebebi cok basit; süt dedigimiz sıvı hangi canlı olursa olsun kendi yavrusunh büyütmek için var. Yani içinde bulunan hormonlar sayesinde yavru büyüyor.İnsan olsun hayvan olsun. Yetşkin biri içtigi zaman bu sefer o hormonlar vücuda giriyor kişi yetişkin oldugu için vücut bu hormonları ne yapacagını bilmiyor. Bu yüzden de hormonal dengesizlikler, ciltte ve sindirim sisteminde bozulmalara yol acıyor. Ayrıca gebelerde ilerde bebek için laktoz duyarlılıgına sebep oluyor.Süt yetşkinlerde bu kadar zararlıyken mayalanmış halide bir o kadar faydalı. Yani peynir ev yapımı yogurt vs bunlar sizin tüm kalsiyum ihtiyacınızı fazlasıyla karşılıyor. Süt yerine bunları tüketmenizi tavsiye ederim. Ayrıca bilimsel olarak eskiden sütlw ilgili bölünme cok vardı ama artık yok cogu doktor eger gelenekselci degilse süt içmeyin, sütün probiyotikli halini (yogurt peynir vs) tüketin diyor. Umarım faydalı olmuştur.