Burada çok fazla doğum hikayesi okumuş ve cesaretlenmiş biri olarak bende kendi güzel doğum hikayemi yazmak istedim ,bir kişiyi bile cesaretlendirip kendine inanmasını sağlayabilirsem ne mutlu bana🙏🏻Fazlaca uzun olacak ama hakkınızı helal edin🙏🏻
Aslında biraz kötü başladı herşey, 39. Haftamda çatı ve açıklık muayenemi kötü ve sert tavırlı bir ebe tarafından oldum ve canım çok yandı ,cesaretim kırıldı her vajinal muayenede canım bu kadar mı yanacak korkusu ben yapamam beni sezaryene alsınlara döndü🥹Hem çok fazla korkmaya başladım psikolojik olarak hemde hiçbir zorunluluk yokken sezaryeni düşündüğüm için kendimide suçlamaya başlamıştım.Hamileliğimin en kötü tek haftasıydı .Neyse hastanede başka iyi bi ebe olduğunu duyduk ve onunla görüşmek istedik.39+6 da iken ebe muayene etti gerçektende hiç canım yanmadı ve sorun bende değildi çok mutlu oldum ve tekrar yapabileceğime inandım.O gün regl ağrısı gibi ağrılarım vardı nstde düzenli sancım çıktı ve doktor evin yakın mı gelebilir misin artarsa dedi bu daha da mutlu etti beni doğuma çok yakındım hissediyordum.Eve geldik gece 11 e kadar ufak ufak artarak devam etti ama hala regl ağrısı gibiydi, 11 de bianda bütün ağrım kesildi o gece doğuracağıma inanmıştım ve o ebe nöbetteyken doğurmak istiyordum ağrımın kesilmesi moralimi çok bozdu.Bu arada hastaneden geldikten sonra evde egzersiz yapmaya devam ettim, hurma yedim, adaçayı içtim ,yapılabilecek herşeyi yapmıştım.Neyse uyudum gece 4.30 ta kasık ağrıma uyandım yine regl ağrısı gibi ve her zamankinden biraz fazlaydı ve ufak bir kan pıhtısı gördüm nişan olabilir diye düşünerekten sıcak duşa girip süreci takip etmek istedim.Duştan çıktım 10 dk sonra suyum geldi(pembemsi bi sıvı) bianda ılık bişeler akıyor elinizde olmadan ve farkedilmeyecek bişe değil zaten, ya fark edemezsem diye korkardım çünkü ben😂Neyse hazırlanıp hemen hastaneye geçtik saat 5 olmuştu,Ağrım çok yoktu ama suyum geldiği için yatışım yapıldı,açıklığım 1 cmdi nstye bağlandım beklemeye başladım.Ama o ebe abla nöbetten çıkacaktı bana yetişmezsin dedi,ama bugün ki ekipte çok iyi ben onlarlada konuşurum seninle çok güzel ilgilenirler deyince biraz modum yükseldi.Saat 8 gibi tekrar muayenem yapıldı ve açıklık 1 cm biraz geçmişti ama silinme, başın yerleşmesi iyi dediler.Ağrılarım şekil değiştirmeye başladı, regl ağrısı gitti,kasığımın tam ortası çok büyük bir el tarafından sıkılıyordu ve nefes aldırmıyordu,ağrı değildi gerçekten tam olarak kasılma ,sıkışma hareketi gibi değişik hiç yaşamadığım bir şeydi.Bi kaç saat geçti hala dayanabilecek tarzdaydı kasılmalar ve sonra tekrar açıklık muayenesi yapıldı ilerliyordu ama yavaştı 3-4 cmdi.Ebelere göre güzel gidiyordu ilk doğum zaten çabuk olmaz diyorlardı ama benim içimden hep çok uzun sürmeden birkaç saat içinde doğum yapmak vardı hep öyle olsun isterdim. Kasılmaları odamda bağırıp çağırmadan, rahat edebileceğim pozisyonlar arayarak ,burundan nefes alıp ağızdan vererek ,yürüyüş yaparak ama hızlı hızlı,salavat çekip dualar okuyarak ve sürekli sadece bikaç saat çekeceksin birazdan bitecek akşam kızın kucağında olacak yarın uyandığında böyle bir ağrın olmayacak bitecek diye diye geçirdim.Nst bağlıyken, yatmak zorundayken yani kasılmaları karşılamak zordu ama onada bi şekilde dayandım.Biraz daha zaman geçti ve ben ağrıdan titreyip nefes alma egzersizlerini yapamamaya başladım ki nefes almak çok önemli.Kasılma gelince bebeğin kalp atışlarıda çok yükseliyor o an nefes almazsam bebeğim sıkıntıya giriyordu bunu bildiğim için sürekli derin derin nefesler aldım hiç bırakmadım.Ebeler tekrar muayene etti ağrım çok arttı dayanamıyorum deyince yine 3-4 cmdi ama epidurali istedim.Biraz daha beklesek 4-5 olsa dediler ama dayanamıyordum ve yine aynı cm çıkması moralimi bozmuştu.Neyse yine sürecim kendi sancılarımla ve güzel ilerlediği için anestezi arandı onlar gelene kadar ben 6 cm olmuştum (herkes şok olmuştu)ve çok kısa bir sürede.Epiduralim takıldı bu arada saat 12’yi geçiyordu.10 dk sonra rahatladım yine kasılmam vardı ama hafiflemişti.Bir yandanda suni sancı bağlandı tabi kasılmalarım durmasın diye o biraz artırıyor acınızı ama çok az.Neyse artık ayağa kalkamıyordum yatarak sürecimin ilerlemesini bekledik ,epiduralden kısa bir süre sonra açılmam 8 cm olmuştu inanamadım. ((Bu arada 6 cmden sonra kasılman gelince ıkın dediler derin nefesler alarak ıkındım yatağımdayken ve büyük tuvaletimi yapma hissi geliyordu, birde bacak aramda bir baskı bir doluluk hissediyordum ,bebeğim geliyordu🥹))Yine kısa bir süre geçti tekrar bakıldı ve 10 cmdi tam açılma dediler ve kulaklarıma inanamadım.Hemen doğum odasına alındım.Hoş olmasada adına çatal diyeceğim😂Çatala çıktım, bu kısım biraz zor ama kısa süren bir kısım .Çünkü artık bebeğiniz çıkıyor son nokta.Bütün süreci bağırmadan atlatmıştım ama artık olmuyordu o son ıkınmalarda bi şekilde güç almam gerekiyordu ve bağırarak ıkınmak bu noktada bana iyi geldi.Bütün ebelere ben bağıracağım lütfen bana bişe demeyin dedim😂(((çünkü diğer hastalar daha sancı çekme aşamasındayken çok bağırıyorlardı odalarında ve bağırma deniyordu haklılardıda bende onların bağırtısından strese girmiştim,o yüzden hiç bağırmak istemiyordum.)))Onlarda sen yeterki güzel ıkın bağırabilirsin dediler😂Bir kaç kere ıkındım saçı gözüküyordu, son bir iki derken o arada uyuşturucu iğne yapıldı epidural olmasına rağmen hissedeceğim için.Epizyotomi yapıldı, ve hayatım boyunca tarif edemeyeceğim ve asla unutamayacağım o his,o başın dışarı çıkışı,daha sonra omuzları ve hop diye kayıp gelişi,o kordonların kıvrımını bile hissediyorsunuz🥹O kadar güzel ve değişiktiki öyle bir his ki hem çok rahatlıyorsunuz hem şuurunuz kayboluyor gibi oluyor,kendinizden geçiyorsunuz,hemde aşırı merak ediyorsunuz noldu nerde bebeğim diye.Sonra bebeğimi gördüm onunla ayrı ilgilenildi benim dikişlerim falan derken yarım saat bir saat daha içeride kalıyorsunuz, birazda üzerinizi örtüp yatırıyorlar bianda kaldırmıyorlar tansiyon düşmesi ihtimaline karşı.((Benim titremem olmuştu epiduralden verilen ilaçtan.))Neyse sonra odanıza geçiyorsunuz bikaç saat önce karnıNızda olan bebeğiniz şimdi kucağınızda ,gözünüzü ayıramıyorsunuz,yüzünüzde tuhaf bir gülümseme ve ben mi doğurdum diyorsunuz sürekli.Ben mesela nasıl normal doğum yaptım diyip duruyorum hala.Çünkü çok korkardım,canım tatlıdır ve acı eşiğimde bence düşüktür ama hiç korkacak bişe değilmiş gözümde büyütmüşüm.Sabah 5 te başlayan maceram öğlen 1.30 da bitti.Artık sancıda yoktu kasılmada işte bu kadar.Sonsuza kadar sürecek bişe değil sonuçta kendinizi bu şekilde telkin edebilirsiniz ve inanınki Rabbim o gücü veriyor🙏🏻Sonraki süreçtede sadece oturmada sıkıntı çekiyorsunuz dikişiniz olduğu için ve benim ilk 2 günüm ağrılı geçti daha önce hiç dikiş tecrübem olmadığından belkide bana çok geldi bilemiyorum.Ve son olarak hangi hastaneye giderseniz gidin eğer istiyorsanız doktorunuzla epidural hakkında konuşun derim çünkü çoğumuz yapılmıyor sanıyoruz ama bu heryerde yapılan bir uygulama artık.Doğururken de ettim ama Allahım hepinize güzel,kolay bir doğum ve sağlıklı bir bebek dünyaya getirmek nasip etsin🙏🏻♥️