Kendi tecrübemden bahsetmek istiyorum. 2020 de kızımı 37+2 de acil sezaryen ile 34 haftaya uyumlu 47 cm 2220 Gr doğurdum. Şu an 2 buçuk yaşında çok sağlıklı bir çocuk teyzeleri 🥰
O süreç de şöyle başladı; 28.haftada ki hafta geriden gelme başladı. Kontrollere 2 haftada bir gittim. 34.haftada gerilik 3 haftaya çıkınca başka bir doktora daha gittim. Direkt 37 de sezaryenle alırım dedi ciğer geliştirici yaptırdı. Kendi doktorum 38 e kadar normal doğum için bekleriz ama sıkı takip yapalım dedi. Tabi bu süreçte herhangi bir sorun yoktu. Damarlarda çentik veya başka bir sebep yoktu. 36 haftada kontrole gittiğimde suyu azalmaya başlamış dedi. 37 de tamamen gelişim durmuştu sezaryen kararı verdik bebek strese girmesin dedi. Suni sancı ile doğum şansım da varmış bunu konuşmadık iki sene sonunda öğrendim ama işten geçti 🙃 velhasıl 37+2 de doğurdum. Geçenlerde burda mı başka bir yerde mi hatırlamıyorum, 28.haftadan sonra sırt üstü yatmanın damarlardaki akışı engellediğini ve bebeğin beslenmesini engellediğini öğrendim. O zaman bunu bilmiyordum ve ben uyanık olduğum her an sırt üstü yatip hareketlerini izliyordum. Yani gün boyu sırt üstü yatmaktan bahsediyorum 😕 belki bu sebep oldu bilmiyorum. Çünkü başka bir sorun yoktu. Doktorum o zaman kan ilacı vs hiçbir şey vermemişti. Sadece d vitamini damlası ve magnezyum veriyordu. Onunla ilgisi var mıdır onu da bilmiyorum.
Kısacası gelişim geriliği olan hamişler her açıdan değerlendirmek lazım. Sırt üstü yatmak, eksik takviyeler vs bunlar etken olabilir. Yemek içmek çok fazla fark etmiyor. Önemli olan bebeğe ne kadar ulaştığı.