Melikeaslandogdu ikinci hamileliğim.
Oğlumu 2 yaşına kadar emzirdim.
Tek önereceğim şey hipp süt çayı ve duş..
Bol bol kayisi vs hoşaf. Günde 4 litre su
Hastanede damla damla geliyordu.
Eve geldim duşa girdim masaj yaptım. Mastit oluyordum neredeyse. Oluk oluk gelmeye başladı
En önemlisi sıcak duş
Her göğüs bitanesi 20 dakika emzirme.
Sonra diğerini 20 dakika emzirme.
Sırayla emzireceksin. 20 dk birini emzirdin 2 saat veya 1 saat sonra diğerini emzir. Bu döngü böyle devam etsin
ikisini bir verirsen sütun verimsiz değersiz olur. Bekleyen süt mayalanır, yağlanır bebeğe faydalı olur. Oğlum 3 kilo doğdu sadece bu emzirme şekline dikkat ettim. Bol su içtim , oğlum 5. Ayda 10 kilo olmuştu sadece anne sütüyle.
Mesela bir göğüsünü 10 dakika emdimi sütun bitmiş gibi gelecek, inecek göğüsün. Sakın ama sakın diğerine geçme. Çünkü asıl yağlı süt, en güzel verimli süt o zaman geliyor. Beyin bu sinyali aldıkça sürekli süt üretimi yapıyor.