Bazen burda okuyorum gebelikte sigara içtim sağlıklı doğdu çocuğum falan diyorlar. Üzülüyorum. Çünkü ne yazık ki doğmakla kalmıyorlar. Şöyle bir yazı okudum ve paylaşmak istedim.
Çocukluk çağı kanser türlerinin önlenebilir olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Murat Elli, “Doğum öncesi veya sonrasında sigara dumanına maruz kalan bebeklerde bronşit, bronşolit, orta kulak ve üst solunum yolu enfeksiyonları daha sık görülür. Sigara içen baba adaylarının çocuklarında lösemi görülme riski yaklaşık iki katına çıkar. Gebelikten önce veya gebelik sırasında anne-babanın içtiği sigara; beyin tümörleri, lösemi, lenfoma ve nöroblastom gibi çocukluk çağı kanserlerinin oluşma riskini arttırır. Gebelik sırasında sigara içen annelerin bebeklerinde retinoblastom adı verilen göz içi tümörü görülme riski 1,5 katına çıkar. Tüm bu nedenlerden ötürü gebelikten en az 6 ay önce hem anne hem de baba adayı sigarayı kesinlikle bırakmalıdır.” dedi.