Benim gibi bu durumu kafasına çok takan hamişlerimin biraz olsun içini rahat ettirmek istiyorum.
17 haftalığız ve gerçekten benim çok uzun zamandır iç çamaşırımda belli zamanlarda ( özellikle çok yürürsem, kalın giyinirsem ya da sabaha karşı vs) ıslaklık hissim oluyordu. Külodumu nemli de gördüm, su gibi ıslakta.
Yaz ayları terliyorum diye önemsememiştim ama havalar soğumaya başladı ve ister istemez acaba bir şey mi var diye buraya baktım. Açıkçası korktum da bebeğin suyu falan yazılınca :(
Doktora gittim. Derdimi anlattığım an su gibi gelen şeyin akıntı olduğunu söyledi. Hatta bebeğin suyunun çok iyi durumda olduğunu da. Ve bana şöyle güzel bir açıklama yaptı:
“Bebeğin suyunun gelmesi o kadar kolay değildir. İçi su dolu bir balon düşün ve bunun bir yerine iğne batır. Ne olur? diye sordu. Sürekli akar dedim. Evet dedikten sonra ve gittikçe genişler o delik suyun aşındırmasıyla dedi. Bu senin durdurabileceğim ya da şu zaman oluyor bu zaman olmuyor diyebileceğin bir şey değil. Nasıl mesanen dokuyken çişini minik kaçırırsan tutamaz tamamen işersin. Su gelimi de böyle bir şey. Hadi sızıyor diyelim. Biz doktorlar su gelse bile ufak sızmaları dikkate almayız. Bol su içip bebeğin suyunu dengede tuttuğun sürece sıkıntı yok ama foşur foşur bir su gelimi varsa altına işemek gibi işte onda acil doktora görünmelisin” dedi.
Bana o amniyon testi vs yapmadı. Üstüne basa basa akıntı olduğunu söyledi.
Tabi ki böyle bir durum yaşadığınızda mutlaka doktorunuza görünün ama benim gibi pimpirikli olan arkadaşlarımın biraz olsun rahat zaman geçirmesini sağlamak için bu açıklamayı yaptım.
Rabbim hepimizin bebeğini sağlıkla sıhatle kucağımıza almasını nasip etsin inşallah. Amin ♥️