ben de geçen hafta bildi aldım bir yerden. Fiyatları bana çok uçuk gelmedi. Salı günü koç ünv genetik doktoru ile randevumuz var ona da danışıcam açıkçası. Yaşam bankası diye bir yer. Bana şöyle açıkladılar, siz de bir aranıp bilgi isteme talebi yapabilirsiniz de
950 TL peşinat, doğum yapacağınız ueri ve bilgileri veriyorsunuz, hastaneye de bilgi beriyprsunuz bir förevli gelip alıyor ve analiz başlıyor bu süreç de ortalama 1 ay.
Eğer ki kan saklanamaz sonucu gelirse zaten süreç burada bitiyor.
Kan saklanabilir denir size, 3800 daha ödüyorsunuz (doğumdan bir ay sonra yani)
Toplam, 4750
Saklama yeri İstanbul için acıbadem kordon kanı bankası. Anadolu ve Ankara talepleri de Ankara’da saklanıyormuş.
Bu 4750 ile doğum yapılan yıl + 1 yıl daha saklama bedeli dahil dediler bana (benim doğum Ocak ayında ancak ödeme talepleri yıl bitmeden, şu peşinat kısmı)
Sonraki yıllarda ise 980+Tüfe oranında artışla saklama devam ediyor.
Eğer bazı hastalıklarınız taşıyıcıklıkşarınjz falan var ise bu bilgiyi vermek gerekiyor, örneğin galina talasemi hastası iseniz kan saklanamıyo (bunu sormak lazım)
Örneğin benim eşim Akdeniz anemisi taşıyıcısı, taşıyıcılık saklamaya engel değil ancak bir kağıt imzalanıyor, belli başlı hastalıklarda ise kan saklamak zaten mümkün değilmiş (bilinmeyen bir şey varsa da analiz sürecinde belirleniyor zaten)