7.haftamda kanama düşük riskiyle hastanede 2gece kalıp, evde 4.5yaşında kızım var diye imza atıp eve çıkmamla başladı hikayemiz
12.haftaya kadar hiç kalkmadan yatarak düşük riski sürecimi atlatmaya çalıştım
14.haftamda tam riski atlattık hareketlenmeye başlayabilirim derken tekrar kanamam olunca rahim ağzı uzunluğum ölçüldü ve erken doğum riskim başladı (28mm)
Doktorum 24.haftadan önce 25mm altına düşmeden serklaj düşünemeyiz dedi
Detaylıya erken girdim 19.haftamda Perinatoloji uzmanı da 28mm ölçtü erken doğum riskin var dikkat edeceksin ağır iş yapmayacaksın dedi ama ben korkup yemek dahi yapmadım mecbur kalmadıkça.
22.haftamda uzunluğum 24mm 24.haftamda 22mm e düşünce serklaj dikiş istedim artık çok geç dedi doktorum, 24.haftamda ağlayarak doktor değişikliği yaptım yeni doktorum ilk doğumum da erken olunca(33haftalık) önleyici dikiş atılmalıydı ama artık çok geç ilaç ve iğneyle süreci yöneteceğiz dedi mümkün olduğunca yat, ağır iş yapma dedi ve ben wc,yemek dışında kalkmadan yatmaya başladım çok şükür 22mm ile 30.haftama kadar düşmeden geldim sonra ölçüm yapmamaya başladık iğne, ilaç, fitil takviyelerimle ilerledik 37.haftamda iğne,ilaç,fitil takviyelerini bırakıp gelişini beklemeye başladık ben yine çok ayağa kalkamadım korkumdan, kasılmalarımdan
İlk doğumum sezeryan olunca, riske atamam bu da sezeryan deyince doktorum
38+3e randevu almışken 38+0da meleğim kendi gelmek istedi 🤍
Şimdi çok şükür sezeryan ağrısı,emzirmeye çalışma,süt gelsin diye uğraşma telaşıyla ilk gecemizi atlatmış bulunmaktayız
Daha güzel günler bizi beklemekte biliyorum🤍
Allahım tüm anne olmak isteyenlere kolaylıkla nasip etsin sağlıkla bu süreci yaşatsın 🙏🏻
Benim gibi bu süreçte yüreği ağzında her an bişey olacak mı korkusuyla hamileliğinden bir şey anlamamış annelere umut versin,güç versin,sonunu sağlıkla görmeyi nasip etsin
Hiçbir anneyi evladından ayırmasın,evladıyla sınamasın inşallah 🤲🏻
Sormak istediğiniz bir şey olursa burdayım 🙃