Snademir04
Kerimegeninannesi
Benim rahim ağzı yetmezliğim ayrıntılı ultrasonda 21+5 iken karından bakarken görüldü. 20mm ölçtüler sınır dediler.Sonra iyice baktılar, 7mm açılma ölçtüler. Ve bir güzel uzun ince bir huni şeklinde açılma vardı bir şey aşağı doğru sarkıyordu. Bebeğimin amniyon kesesiymiş.
22+5 de açılmam 1cm, kısalma 17mm olunca serklaj oldum.
Şuan 35+5 oldum 15-20 güne doğum olur diyor doktorlar da ebelerde, başını kanala dayamış.
Benim ilk gebeliğim ve şansım ayrıntılımı özelde yaptırırken, bakacak doktor perinatologdu. O gün şansıma bir de riskli gebelik uzmanı geldi. 2 kişi baktılar.
Ölçümleri bu şekilde gördükten sonra, kadın perinatolog “istersen alttan da ölçeyim net olsun” dedi.Zaten alttan muayenelere alışkınım,sağlık meselesi bu.Giren ultrason 1cm kadar anca giriyor ki hissetmedim bile.
Ertesi gün de fakültede kendi doktorum raporu görünce ölçtü hem karından hem alttan.
Hala da her hafta kontrolüm olur,dikişi kontrol ediyorlar ve çok şükür bu haftaya bu doktorlarım sayesinde geldim.
Hep derim, yapılan tetkikler sadece bebeğin yüzü gözü için değildir.
Niyetim felaket tellallığı yapmak değil.Ancak bilinçli olmak da fayda var.