Yagmurns1 Doktorun kilolu birine kilolusun demesi neden herkese saçma gelmiş anlamıyorum. Bunu sonuçta hakaret olarak söylemiyor. BKİ’de normal kilolu, kilolu, obez, morbid obez gibi kavramlar mevcut ve tamamen terminolojik olarak kullanıyorlar. Ayrıca bir gebenin şeker yüklemesi yaptırmamasını sorumsuzluk olarak görüyorum. Eğer annede ya da bebekte oluşabilecek bir sağlık sorununu engelleme imkanı varken sırf annenin keyfi kararı ile ben yaptırmayacağım demesi, ihmal etmesi sorumsuzluk değil de nedir? Sonra burada görüyoruz postlar açılıyor, “şeker yüklemesi yaptırmadım, gebelik şekerim varmış cocugumun suyu fazla ya da 30 küsürüncü haftada bebeğimi aniden kaybettim ya da bebeğimde gelişme geriliği var vs vs. Ayrıca şeker yüklemesi yaptırmayıp bunu da marifet gibi yazanlar nasıl bir vebal altına girdiklerinin farkında değiller. Sen yaptırmadın tamam bir şey olmadı ama başkasında olmayacağını nereden biliyorsun? Zaten bu tetkik herkeste gebelik şekeri cıkacak diye bir hedefle yapılmıyor ihtimal dahilinde yapılıyor.